eur:
411.21
usd:
392.6
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis légterében Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)

Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air egyik gépe Budapesten

A hajtómű meghibásodása állhat a háttérben.

Kényszerleszállást hajtott végre a Wizz Air Budapestről Marosvásárhelyre tartó járata június 29-én csütörtökön, nem sokkal azután, hogy felszállt a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről. Az incidens oka utasok beszámolói alapján a hajtómű meghibásodása volt, de hivatalos részletek egyelőre nem ismertek – írja a Spabook. Az esetről a fedélzeten tartózkodó utasok számoltak be a közösségi médiában, a gép útja a Flightradar-on visszakövethető.

„Hölgyeim és uraim itt a kapitány beszél. Sajnos egy igen kis technikai probléma miatt vissza kell fordulnunk Budapestre, mivel a célállomásunkon, Marosvásárhelyen nincsen szerelő és így ott ragadnánk. Maga a probléma egyébként nem jelentős, de muszáj visszatérnünk miatta Budapestre, körülbelül 15 perc múlva fogunk leszállni és miután leszálltunk, majd tájékoztatom önöket a továbbiakról. Addig is szíves elnézésüket és megértésüket köszönjük” – tájékoztatta a kapitány az utasokat. A pilóta bejelentését az egyik utas rögzítette, majd megosztotta TikTokon.

Az utasok egy ideig a gépen várakoztak, választhattak valamilyen csokoládét a kínálatból, de a terminálon elkölthető voucher-t nem kaptak. Végül buszokkal szállították vissza őket a terminál épületébe, ahol megvárták a cseregép indulását.

A hajtóműre vonatkozó információt többen is említették. A szerelők vélhetően gyorsan megoldották a felmerülő feladatot, ugyanis a gép még aznap délután teljesítette a Budapest Hurghada útvonalat, igaz, hogy az eredetileg tervezett 14:45 helyett 16:24-kor szállt csak fel az egyiptomi üdülőhely irányába – olvasható.

A Marosvásárhelyre tartó utasokat egy Törökországból visszatérő gép szállította el Marosvásárhelyre. Ez a járat végül magyar idő szerint 13:17-kor szállt fel és 14:01-kor landolt. Mivel eredetileg 08:10-kor kellett volna leszállnia, ezért közel 6 órás késésről van szó, ami 1500 kilométernél rövidebb út esetén utasonként 250 euró kártérítést jelenthet.

A feltételes mód indokolt, ugyanis műszaki meghibásodások esetén, amennyiben a légitársaság bizonyítani tudja, hogy a meghibásodást a rendszeres karbantartással nem lehetett elkerülni, és a hiba váratlanul lépett fel (pl. külső hatások), a kérelmet nem lehet érvényesíteni. Ennek ellenére mindenképpen érdemes akár egyénileg, akár egy erre szakosodott jogi társaság képviseletével kártérítésért folyamodni – teszi hozzá a Spabook.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×