eur:
394.06
usd:
365.7
bux:
65384.6
2024. március 29. péntek Auguszta
Nyitókép: Twitter / Richard Branson

Már csak egy lépés választja el a Virgin Galacticet attól, hogy fizető utasokat vigyen az űrbe

Két éve nem indított űrhajót Richard Branson cége a világűrbe: ez lehet az utolsó teszt az előtt, hogy a korábban a járatokra jegyet váltókat az űrbe vigyék.

A Unity 25 a Virgin Galactic ötödik űrbe induló missziója – írja az NBC News. A fedélzeten a cég hat alkalmazottja utazik, ez az utolsó tesztrepülés.

A VMS Eve hordozó repülőgép célja, hogy 80 kilométer fölé emelkedjen – ez az a magasság, amelyet az Egyesült Államok az űr határaként ismer el.

A szuborbitálisnak nevezett űrrepülés néhány perc súlytalanságot biztosít az utasoknak, szemben az Elon Musk cége, a SpaceX által végzett, hosszabb, komplikáltabb és drágább magáncélú űrrepülésekkel. Az eredménytől és a Unity 25-ről gyűjtött adatoktól függően a vállalat célja az, hogy június végén fizetős utasokkal is elindulhasson egy járatuk.

A VSS Unity-t a Virgin Galactic pilótái, Mike Masucci és CJ Sturckow, míg a VMS Eve hordozó repülőgépet Jameel Janjua és Nicola Pecile vezetik. Az utaskabinban ott van Beth Moses vezető űrhajós oktató, valamint Luke Mays űrhajós oktató, Christopher Huie vezető mérnöki vezető és Jamila Gilbert belső kommunikációs vezető.

A Unity 25 döntő pillanatot jelent a Virgin Galactic történetében, amely régóta küzd azért, hogy eredményt érhessen el. Branson közel két évvel ezelőtti űrrepüléséig 17 évet kellett várni, ez idő alatt több mint egymilliárd dollárt fektettek a vállalkozásba.Az űrhajó fejlesztése során több katasztrófa is történt: 2007-ben felrobbant egy rakétahajtómű, amely megölte a Virgin Galactic alvállalkozója, a Scaled Composites három alkalmazottját, valamint

2014-ben tesztrepülés során lezuhant az első SpaceShipTwo jármű,

a VSS Enterprise, amely megölte a Scaled másodpilótáját, Michael Alsburyt, és megsebesítette Peter Siebold pilótát.

Branson űrrepülése után a Virgin Galactic a vártnál hosszabb felújítási időszakra szüneteltette működését, ez idő alatt az űrrepülőt a baleset miatt vizsgálták is. A felújítási folyamat a tervek szerint körülbelül nyolc-tíz hónapig tartott volna, de végül közel 16 hónapot vett igénybe. Érdemi bevételük még nincs, ehhez űrrepülőket kellene rendszeresen indítaniuk. Delta űrrepülői várhatóan hetente indulnak majd, de ezek csak 2026-tól állnak majd rendelkezésre.

A VSS Unityt úgy tervezték, hogy a két pilótával együtt hat utas is elférhet rajta. A vállalat 600 jegyet adott el jövőbeli járatokra, amelyeket fejenként 200-250 ezer dollár közötti áron értékesítettek. A vállalat 2021-ben újra megnyitotta a jegyértékesítést, az árazás 450 ezer dollártól kezdődik ülőhelyenként.

Címlapról ajánljuk

Teljes a patthelyzet a bécsi repülőtéren

Hiába a 36 órás sztrájk, megszakadtak a tárgyalások a szakszervezetek és az Austrian Airlines osztrák légitársaság között. A dolgozók a Lufthansa leányvállalatánál ugyanolyan béreket követelnek, mint az anyacégnél, ahol egyébként a közelmúltban zárult egy sikeres munkabeszüntetés.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Durvul a nyilatkozatháború a moszkvai merénylet körül, újfajta bombát vethetett be Oroszország – Háborús híreink csütörtökön

Marija Zaharova, az orosz külügyminisztérium szóvivője azt mondta, az Iszlám Államnak nem voltak meg a képességei egy a krasznogarszkihoz hasonló terrortámadás kivitelezésére, és Ukrajnára és a Nyugatra igyekezett terelni a gyanút. Kirilo Budanov, az ukrán katonai hírszerzés feje úgy nyilatkozott, Oroszországnak legkésőbb február közepe óta tudomása volt a készülő támadásról, ennek ellenére nem tettek semmit. A harkivi rendőrség vezetője szerint Oroszország egy új típusú irányított bombát vethetett be a városban szerdán, az UMPB D-30-at.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×