A szakszervezetek és az iparág is több tízezer állás elvesztésétől tart a belsőégésű motoros új járművek forgalomba helyezésének betiltása miatt 2035-től.
Mario Draghi kormánya az intézkedések keretében nemcsak az elektromos autók vásárlásának támogatására kíván összpontosítani, hanem kutatás-fejlesztési szerződések megkötésére, innovációs megállapodásokra, a technológia-transzfer elősegítésére, a közös európai érdeket képviselő beruházások ösztönzésére. A tervezett intézkedésekről Giancarlo Giorgetti ipari miniszter az autóipari ágazat képviselőivel folytat tárgyalásokat, amelyen kitérnek a töltőinfrastruktúra kiépítésére és az elektromobilitásra történő átállás szociális következményeinek enyhítésére is.
Olaszországban a következő években 73 ezer munkahely kerülhet veszélybe amiatt, hogy 2035-től tilos lesz a belsőégésű motoros új járművek forgalomba helyezése. Az ilyen furgonok és kis-haszongépjárművek pedig 2040-től már nem is lehetnek forgalomban Olaszországban. Csak 2025 és 2030 között 63 ezer munkahely megszűnésétől tartanak a szakszervezetek és a szakmai képviseleti szervezetek a kormányhoz intézett közös levelük szerint, amelyben a krízist megelőző intézkedéseket sürgetnek.
Az ipari szakmai képviseleti szervezetek és a szakszervezetek egyaránt attól tartanak, hogy deindusztrializációs folyamat indulhat meg az olasz gazdaság egyik pillérét alkotó autóiparban. A mintegy 180 ezer alkalmazottat foglalkoztató autóipari ágazatot több mint kétezer vállalkozás alkotja. Az ágazat 93 milliárd eurós forgalma az olasz bruttó hazai termék 5,6 százaléka.