eur:
400.94
usd:
346.08
bux:
94825.03
2025. június 12. csütörtök Villő
Diákok ülnek a tanteremben egy újranyitott jeruzsálemi iskolában 2021. február 21-én, a szombati munkaszüneti nap után kezdődő hét első napján. Izraelben megnyíltak a boltok, a bevásárlóközpontok, a piacok, valamint a kulturális- és sportintézmények, valamint újraindultak számos újabb településen az iskolák.
Nyitókép: MTI/EPA/Abir Szultan

Koronavírus - Izraelben az 5 és 11 év közötti gyerekek is megkaphatják a védőoltást

Az 5 és 11 év közötti gyerekek is megkaphatják a koronavírus elleni védőoltást, az oltási kampány kezdetének időpontját napokon belül kihirdetik - jelentette be vasárnap az izraeli egészségügyi minisztérium.

A tárca szakértői testülete azt követően hagyta jóvá a 12 év alatti gyerekek beoltásának tervét, hogy az amerikai élelmiszer- és gyógyszerfelügyelet (FDA) is engedélyezte az amerikai Pfizer gyógyszeripari és a német BioNTech biotechnológiai vállalat által közösen kifejlesztett vakcina beadását az 5 és 11 év közöttieknek. A gyártó szerint az oltóanyag 90,7 százalékos hatásossággal működik a korcsoportban.

Izrael népessége viszonylag fiatal: a 9,4 milliós lakosságban 1,2 millió 5 és 11 év közötti gyerek van. Az egészségügyi hatóságok szerint ennek a népes korcsoportnak a beoltása elengedhetetlen a nyájimmunitás eléréséhez.

Az Egyesült Államokon kívül még Kínában, az Egyesült Arab Emírségekben és Kambodzsában kezdték el beoltani a gyerekeket a koronavírus ellen. Az osztrák fővárosban hétfőtől lesz elérhető a vakcina az 5 és 11 év közötti korosztály számára, jóllehet ennek a korcsoportnak az oltását az Európai Gyógyszerügynökség (EMA) még nem engedélyezte hivatalosan.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.12. csütörtök, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa
Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Gáz helyett fék - Évtizedes mélypontok a magyar autógyártásban

Nehéz éve volt a nagy magyar autógyáraknak tavaly: a győri Audi utoljára 2009-ben gyártott a tavalyinál kevesebb motort, míg a kecskeméti Mercedes-Benz az elmúlt évtized második legalacsonyabb gyártási volumenét produkálta, a Magyar Suzuki autógyártása pedig a 2021-es évet leszámítva két évtizedes mélypontra csökkent. A gyártási teljesítmény visszaesése tükrözi a hazai gyárak legfontosabb piacának számító európai autópiac megtorpanását, a romló gazdasági környezetet, valamint az iparági átalakulást övező kihívásokat. Ugyanakkor nemcsak ezek magyarázzák a hazai gyárak teljesítményének romlását, egyedi sztorik is állnak a háttérben. Most, hogy a mai napon a Magyar Suzuki eredményeit is publikálták, megnéztük, hogyan teljesítettek tavaly a legnagyobb hazai autógyárak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×