INFORÁDIÓ
2021. december 6. hétfő
Miklós

mexikó

metróbaleset

vádemelés

Az áldozatok kiszabadításán dolgoznak tűzoltók és mentők, miután leomlott egy metróvonal utcai felüljárója és kocsik zuhantak le Mexikóvárosban 2021. május 3-án este. Legalább tizenhárom ember életét vesztette, mintegy hetven megsérült.

Tíz embert és egy jogi személyt vádolnak a mexikói tragédia miatt

Infostart / MTI

Mexikóban vádat emeltek tíz természetes és jogi személy ellen építési és tervezési hibák miatt, miután májusban leszakadt a fővárosi metró egy magasvasúti szakasza a rajta áthaladó szerelvény alatt, 26 ember halálát és 80 sérülését okozva.

A vád gondatlanságból elkövetett emberölés, károkozás és testi sértés - emelte ki Ulises Lara, a mexikóvárosi főügyészi hivatal szóvivője. A vádlottakat nem nevezte meg, az ártatlanság vélelmére hivatkozva.

A helyi sajtó szerint vannak köztük korábbi városi tisztségviselők is az érintett metróvonal egy évtizeddel korábbi építésének idejéből. Az El Financiero nevű újság szerint ugyancsak a vádlottak között van Enrique Horcasitas Manjarrez, a metróépítési projekt egykori igazgatója.

A főügyészség képviselője hangsúlyozta, hogy eddig nem adtak ki letartóztatási parancsot, és a vádlottaknak október 25-én kell megjelenniük a bíróság előtti első meghallgatáson.

Szakértői vélemények szerint a 12 méter magas híd összeomlását építési hibák okozták: gyenge hegesztés, hiányzó fémcsapok, és a rossz tervezés is szerepet játszott.

Az érintett vállalatok esetén a vádemelés célja, hogy a cégek kifizessék vagy kijavítsák az okozott károkat a metróban, illetve kártalanítsák az áldozatokat. A természetes személyek elleni vádemelés börtönbüntetéshez vezethet.

Mexikóváros, 2021. május 4.
Az áldozatok kiszabadításán dolgoznak a mentőalakulat tagjai, miután leomlott egy metróvonal utcai felüljárója és kocsik zuhantak le Mexikóvárosban 2021. május 3-án este. Legalább tizenöt ember életét vesztette, mintegy hetven megsérült.
MTI/EPA/EFE/Sáshenka Gutierrez
Így dolgoztak az áldozatok kiszabadításán a mentőalakulat tagjai, miután leomlott a metróvonal utcai felüljárója és lezuhantak a kocsik 2021. május 3-án este.MTI/EPA/EFE/Sáshenka Gutierrez

A mexikóvárosi főügyészség múlt heti jelentése hasonló következtetésekre jutott, csak terjedelmesebb volt, mint a norvég DNV műszaki ellenőr vállalat szeptemberi beszámolója.

Mindkét jelentés a gyengén hegesztett, rosszul elhelyezett vagy teljesen hiányzó fémcsapokat okolta. Ezeknek kellett volna összefogniuk a támasztó acélgerendákat és a síneket tartó betonréteget. A hibák eltorzították a támasztószerkezetet, ami "anyagfáradás okozta repedésekhez" vezetett, csökkentve a szerkezet teherbíró képességét.

  • Az 1,3 milliárd dolláros mexikóvárosi 12-es metróvonalat 2010 és 2012 között építették, amikor Marcelo Ebrard jelenlegi külügyminiszter volt a főpolgármester, akit sokan Andrés Manuel López Obrador köztársasági elnök lehetséges utódjaként emlegetnek.
  • Az építkezést a tervezési hibák, a korrupció és az érdekösszeütközések mellett az is nehezítette, hogy többször túllépték a tervezett költségvetést.
  • A főváros 2014-ben kénytelen volt bezárni a metróvonalat, alig 17 hónappal az ünnepélyes megnyitó után, mert meg kellett javítani vagy ki kellet cserélni a síneket.
  • Az összeomlott szakasz május óta zárva van.

Az építkezésben érintett vállalatok közül néhányan azzal érveltek, hogy a nehezebb kavicságy, valamint az évek során végrehajtott egyéb változtatások és javítások is megnövelhették a terhelést a magasvasúti szakaszon, amelyet a Mexikóvárosban gyakori földrengések is tovább gyengíthettek.

Nyitókép: MTI/EPA/EFE/Carlos Ramírez
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018