eur:
410.87
usd:
392.14
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
A repülőgép-szerencsétlenség helyszíne a délnyugat-indiai Kozsíkódéban 2020. augusztus 8-án. Előző nap landolás közben az Air India Express légitársaság Dubajból érkező gépe lecsúszott a leszállópályáról, majd kettétört. A fedélzetén tartózkodó 190 ember közül legkevesebb 18-an életüket vesztették, több mint 120-an megsérültek.
Nyitókép: MTI/EPA/Prakas Elamakkara

Szörnyű részletek az indiai repülőgép-szerencsétlenségről

A halottak között van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek is. A sérültek száma több mint 120, közülük sokan válságos állapotban vannak.

Tizennyolcra emelkedett a pénteki indiai repülőgép-szerencsétlenség halálos áldozatainak száma, az áldozatok között van egy tíz és egy tizennyolc hónapos kisgyermek - közölte Hardíp Szing Puri légi közlekedési miniszter. Korábban 16 halottról lehetett tudni. A sérültek száma több mint 120, közülük sokan válságos állapotban vannak.

A fedélzeten 190 ember - 184 utas és hatfős személyzet - tartózkodott; a balesetet vélhetően a monszun miatti heves eső, a pálya csúszóssága és a rossz látási viszonyok okozták.

A gép túlfutott a leszállópályán, majd összetört a délnyugat-indiai Kerala államban található Kozsíkóde (Kálikut) repülőterén, amely egy domb tetején van.

Az Air India Express légitársaság Dubajból érkező, Boeing 737-es típusú utasszállítója a kicsúszás után tíz métert zuhant, majd kettévált.

A szerencsétlenségben mindkét pilóta életét vesztette. A gépen olyan indiai állampolgárok utaztak, akik a koronavírus-járvány miatt külföldön rekedtek, és most tértek haza. Az elmúlt hónapokban indiai állampolgárok tízezrei tértek haza repülővel, többségében a Perzsa-öböl menti országokból.

A keresőcsapatok szombaton rábukkantak a gép feketedobozára.

A keralai egészségügyi miniszter azt kérte a keresésben részt vevő helyiektől, hogy elővigyázatosságból vonuljanak karanténba. A szerencsétlenség túlélőit tesztelik a koronavírusra. A nyomozás során a repülőgép állapotát, az időjárási körülményeket, a pilóták képzettségét és viselkedését, illetve a kifutópálya biztonságosságát is vizsgálják.

A kozsíkódei reptér 2850 méter hosszú, és egy meredélyekkel körülvett lapos dombtetőn található. A kifutópálya biztonsági zónáját 2018-ban megnövelték, hogy a nagyobb testű gépek is kényelmesen elférjenek. Bár a kifutópálya megfelel az ENSZ szabványainak, a világszervezet polgári repülési ügynöksége 150 méterrel hosszabb pufferzónát javasol annál, mint amekkorával a kozsíkódei reptér rendelkezik - hívta fel a figyelmet Harro Ranter, az Aviation Safety Network online adatbázis igazgatója. Egy indiai hírügynökség szerint az illetékes hatóságok több biztonsági aggály - például repedések és pangó víz - miatt érdeklődtek a repülőtér vezetőségénél 2019-ben.

A dél-ázsiai országban a legsúlyosabb, 349 áldozattal járó légi katasztrófa 1996-ban történt, amikor egy szaúd-arábiai repülőgép a levegőben összeütközött egy kazahsztánival.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×