eur:
388.98
usd:
360.77
bux:
68738.2
2024. május 7. kedd Gizella

Ismét nyereségesek az amerikai autógyárak

Mindhárom nagy amerikai autógyár nyereséges volt tavaly, amire 2004 óta nem volt példa - közölte csütörtökön a CNN Money, elébe vágva az érintett cégek hamarosan nyilvánosságra hozandó éves mérlegbeszámolójának.

A General Motors várhatóan 26 százalékos profitnövekedésről fog beszámolni. A cég 2011-es nyeresége összesen 6,1 milliárd dollár volt. A Ford profitja a 2010-es 6,6 milliárdról mintegy 7 milliárdra emelkedett, ami vállalat a legjobb teljesítménye 1999 óta. Az egy évvel korábban még veszteséges Chrysler most szintén kijött a gödörből.

Az amerikai autópiaci előrejelzések derűlátóak. Amíg 2011-ben 12,8 új gépjárművet értékesítettek, addig az eladások száma az idén várhatóan 13,5 és 14 millió között lesz, jövőre és 2015-ben pedig már a 15 milliós határt fogja ostromolni.

Az Egyesült Államokban 1999 és 2007 között évi 16-17 millió autót adtak el, de a felhajtó erő, akárcsak a szintén buboréknak bizonyult ingatlanpiacon, itt is az olcsó hitel volt.

Az amerikai autóiparban 2014-ig 170 ezer új állás jön majd létre.

2009-ben a GM és a Chrysler csődvédelemre és jelentős szövetségi mentőcsomagra szorult, a Ford pedig a még a válság előtt felvett hitelből élt.

Címlapról ajánljuk
Nézőpont: a Tisza előzi a DK-t, a Momentum a tavasz nagy vesztese

Nézőpont: a Tisza előzi a DK-t, a Momentum a tavasz nagy vesztese

A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatásának eredményei szerint egy hónappal az európai parlamenti választás előtt a Fidesz–KDNP listája vezet 48 százalékkal, Magyar Péter pártja, a Tisza Párt a második 21 százalékkal, a DK–MSZP–Párbeszéd koalíció áll a harmadik helyen 12 százalékkal. Őket követi a Magyar Kétfarkú Kutya Párt 7 százalékkal, a Mi Hazánk pedig 5 százalékon van, a tavasz vesztese a Momentum lehet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Kis-Benedek József
biztonságpolitikai szakértő, címzetes egyetemi tanár, az MTA doktora
Elárasztották Európa kikötőit a kínai autók, valamelyik több mint egy éve áll ott

Elárasztották Európa kikötőit a kínai autók, valamelyik több mint egy éve áll ott

Nemrég jelentek meg az első jelentések azzal kapcsolatban, hogy a legnagyobb európai kikötőket elárasztották a kínai autók, és a logisztikai kapacitások hiányában, valamint az elektromos autók iránti lassuló kereslet következtében ezek akár másfél évig tömegével állnak a kikötőkben. Most a nyugat-európai sajtó ismét elővette a témát, így pontosabb képet kapunk róla, hogy mi a helyzet a kikötőkben.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×