Az XL nevű irodának saját légitársasága, valamint több szakosított utazásszervező cége volt. A brit polgári repülésügyi hatóság azonnal intézkedéseket tett, és péntek óta 52 bérelt repülővel 12 ezren tértek haza. Az összes utas hazaviteléhez a becslések szerint legalább 400-450 járatra lesz szükség.
Brit utazási iroda ennyi utast még soha nem hagyott hátra. Ráadásul további 200 ezer azoknak a száma, akiknek jövőbeni utazásokra van foglalásuk az XL-nél, ám ők már nem számíthatnak arra, hogy eljutnak a kiválasztott üdülőhelyre.
A csőd hirtelen mivoltát jelzi, hogy az XL egyik gépét, amely 266 utassal a floridai Orlando repülőteréről szállt volna fel, a kifutópálya előtt állította meg két rendőrautó, miután a hitelezők keresetének helyt adva egy helyi bíró megtiltotta a repülőgép távozását.
Az XL a rendkívüli üzemanyagár-emelkedés áldozata, és nem is az első. Az utóbbi néhány hónapban tönkrement a Silverjet, a Maxjet és az Eos - mindhárom cég csak üzleti osztályt kínáló járatokat üzemeltetett London és amerikai, illetve közel-keleti célállomások között -, néhány hete pedig a Zoom nevű brit-kanadai légitársaság omlott össze szintén viharos gyorsasággal.
A londoni fogadóirodákban már arra is lehet téteket tenni, hogy melyik légitársaság lesz a következő, amelyik csődöt jelent a példátlanul magas üzemanyagárak miatt; az első helyen az olasz Alitalia, valamint a szlovákiai székhelyű SkyEurope áll.
Gyanús ingatlanos ügyekre derült fény