Az egyik vezető német piackutató intézet immár 16 éve listát készít az élelmiszerdiszkont láncolatokról . A fogyasztókhoz intézett kérdések elsősorban a választékra, az üzletben uralkodó hangulatra, az eladók udvariasságára és szakértelmére, no meg a kínált termékek minősége és ára közötti kapcsolatra vonatkoznak.
Noha a hamburgi központú Edeka a maga évi közel 37 milliárd eurós forgalmával Németország legnagyobb élelmiszeráruüzlet-hálózata, az első helyezett az ALDI lett, amely évente alig 24 milliárd eurós forgalmat bonyolít le.
A vásárlók körében mégis csaknem valamennyi szempontból a legvonzóbb - csupán az alkoholtartalmú italok terén kapott gyengébb minősítést. A második helyen az Edeka végzett, majd a Kaufland és a Lidl következett.
Az ugyancsak feltörekvő Rewe eddig lemaradásában a felmérés szerint az játszotta a főszerepet, hogy a hálózat ellátását központilag irányítják, és nem sok figyelmet szentelnek a helyi igények alakulásának. Az Edeka üzletek áruellátásának közel 20 százalékáról az egyes fióküzletek vezetői döntenek.
Magyar érettségi - ezek a feladatok állították kihívás elé a diákokat