Az ADAC évente készített felmérései irányadóak a nemzetközi turizmus szempontjából, ezért az illetékesek számára szinte kötelező olvasmányt jelentenek, hiszen az idegenforgalom óriási bevételt jelent valamennyi ország nemzetgazdasága számára.
Így nem meglepő, hogy a német autóklub kifogásait komolyan veszik, és gyors intézkedések követik. Amit tavaly Svájcban vagy Horvátországban még hiányosnak ítélt az ADAC, azt idénre már csaknem kivétel nélkül kijavították.
Nem véletlen, hogy a pálmát ezúttal Horvátország vitte el, ugyanis a Zágráb és Split közti autópálya Brinje melletti létesítményét nyilvánították Európa legbiztonságosabb alagútjává. Míg két továbbit alig néhány éve még igencsak hiányosnak minősített az ADAC, ezek mára már a kifogástalan kategóriába kerültek.
A rangsorban második helyre került a berlini kormánynegyed alatt vezető több kilométer hosszú, tavaly megnyitott aluljáró, amely csak azért nem lett győztes, mert a ki- és bevezető sávok némi kockázatot jelentenek az autósok számára.
Olasz feketelista
A felmérésben a sereghajtó Olaszország, mert nem egy alagútja hajmeresztően veszélyes. Az ADAC azt ajánlja az utazóknak, hogy ha lehet, kerüljék el az A3-as főútvonal menti Paci kettőt és a Serra Rotundát, amelyeket egyszerűen hegybe vájt sötét lyukaknak nevez, és így aposztrofál több észak-olaszországi alagutat is.
A felmérés rámutat arra, hogy az alig néhány éve még kifogásolt svájci alagutakat a közelmúltban kivétel nélkül óriási ráfordítással modernizálták, az 1967-ben elkészült San Bernardo alagút korszerűsítése például kereken 270 millió frankot (mintegy 40,5 milliárd forint) emésztett fel.
Az ADAC értesülése szerint a német kormány az elkövetkező évek során több mint fél milliárd eurót akar a közúti alagutak felújítására fordítani.
Az euró a mindennapok része lesz Magyarországon hamarosan






