Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 28. vasárnap Kamilla

Budapestet is elérheti a szupervasút

Néhány nappal a francia, az olasz, az osztrák és a német közlekedési miniszterek müncheni tanácskozása után Düsseldorfban bejelentették, hogy hét európai vasúttársaság hadat üzen a fapados légi járatoknak, és szövetségre lépve kínál hasonlóan jutányos feltételeket az utazók számára.

A Handelsblatt című kereskedelmi napilap értesülése szerint már az év végére várható az európai vasúttársaságok közötti szövetség létrejötte.

Az egyelőre Railteam munkanévvel jelölt szövetségben a német és a francia vasúttársaság mellett a svájci, a holland, a belga és a brit Eurostar vesz majd részt.

A lépést válasznak tekintik a fapados légitársaságok kihívására. A szövetség a fapadosoknak megfelelő minőségi és szolgáltatási feltételek mellett kínálja majd szolgáltatásait, egyben pedig lehetővé teszi utasai számára, hogy bónuszpontokat gyűjtsenek, amelyeket idővel különböző kedvezményekre, sőt, ingyenes jegybeszerzésre használhatnak fel.

Mintaként a német vasút szolgál, amely Németországban már kedvezményeket ad az utaskilométerek növekedésével.

A szövetség megalakulásában komoly szerepet játszik az észak-déli valamint kelet-nyugati villámvonatok létrehozása.

A francia, az olasz, a német és az osztrák közlekedési miniszter múlt heti müncheni értekezletén született megállapodás értelmében már decemberben megindul Párizs és München között a francia TGV szupersebességű vonat, amelynek útját idővel Bécsen át Budapestig szeretnének meghosszabbítani.

A miniszterek síkra szálltak a Palermót Hannoverrel összekötő "villámvasút" üzembe helyezésének felgyorsításáért is.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

Megjött a kijózanodás az elektromos autóknál: átírják a terveket a világ legnagyobb gyártói

2025-ben látványos fordulat állt be az autóipari elektromos átállásban. A gyártók sorra írják át elektromos autós terveiket, a politikai oldal pedig elkezdte lazítani a korábban kőbe vésettnek hitt szabályokat. Nem arról van szó, hogy az elektrifikációt elengedték volna, hanem arról, hogy a korábbi "EV-only" narratívát felváltotta egy pragmatikusabb, több átmeneti technológiára épülő megközelítés. Megnéztük, hogy kik és hogyan vettek vissza az EV-célokból, és mit üzennek ezek a lépések az autóipari történetének egyik legnagyobb átalakulásáról.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×