eur:
387.97
usd:
360.22
bux:
69201.95
2024. május 11. szombat Ferenc

Nézze meg minden idők legdurvább hirdetését!

Sokak szerint a legütősebb, a legerőteljesebb reklámot készítette el az Egyesült Államokban, az elnökjelölési kampányban Hillary Clinton egyik riválisa. A 74 másodperces szpotban a demokratapárti jelöltet George Orwell művében, az 1984-ben szerepeltette egy reklámszakember, méghozzá a Nagy Testvér szerepében.

A hirdetés igen nagy fricska Mrs. Clinton legnagyobb demokratapárti riválisától, Barack Obamától, és hamar a politikai közbeszéd középpontjába került.


Az egyik legérdekesebb momentuma azonban az a dolognak, hogy a reklám - bár első látásra úgy tűnik, mintha horribilis összegeket emésztett volna fel az elkészítése - valójában szinte semmibe se került. Barack Obama egyik ismeretlen támogatója készítette mindössze egy laptop, valamint a megfelelő szoftverek segítségével.

Az eredeti filmváltozatban, amelyet Ridley Scott rendezett, egy fiatal női atléta egy kalapácsot vág ahhoz a képernyőhöz, amelyen a Nagy Testvér szól az emberekhez. A képernyő pedig felrobban. A reklámváltozatban az atlétanő trikóján Obama logója látható, a képernyőn pedig Hillary Clinton mond beszédet.

A rövidfilm végén pedig az olvasható: "2008. január 14-én ismét a demokraták szereznek elsőbbséget. És kiderül, hogy 2008. miért nem hasonlít majd 1984-hez".

Máris politikai elemzők sora kezdte elemezni a hirdetést, amely sokak szerint előre vetíti a 2008-as elnökválasztást megelőző kampány hangnemét. Vannak, akik úgy vélik, hogy a kampány kontrollálatlan és kontrollálhatatlan lesz.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.13. hétfő, 18:00
Csicsmann László
Közel-Kelet szakértő, a Budapesti Corvinus Egyetem tanára
Mennyi jutalékot keresnek Magyarországon a biztosításközvetítők?

Mennyi jutalékot keresnek Magyarországon a biztosításközvetítők?

Egyre kevesebb alkuszcég és többes ügynök osztozik egyre nagyobb jutalékbevételen Magyarországon – mutatják az MNB ezen a héten közzétett biztosításközvetítői statisztikái. 100 forintnyi biztosítási díjunkból 9 forint lett tavaly is az ő bevételük. A fák így sem nőttek náluk az égig: miközben a nem-életbiztosítási jutalékbevételek csaknem a 17,6%-os tavalyi inflációnak megfelelő mértékben emelkedtek, az amúgy sem erős életbiztosítási értékesítés jelentősen visszaesett tavaly a független biztosításközvetítőknél, így összességében 123 milliárd forintnyi jutalékbevételt realizáltak, ami alig 10%-kal nagyobb az egy évvel korábbinál.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×