Primorszk a Finn-öbölben van, és kikötője jelenleg évi 45 millió tonna olaj átrakására alkalmas.
A Berliner Zeitungnak adott nyilatkozatában Andrej Saronov elmondta, hogy Moszkva a jövőben egyre kevésbé akarja a Barátság vezetéket használni a Nyugat-Európába irányuló kőolajszállításokra, ezért tervbe vette a primorszki olajkikötő nagyszabású kiépítését.
Így nem kellene figyelemmel lennie Fehérorszországra, amellyel a közelmúltban súlyos vitába keveredett a kőolaj árának drasztikus emelése miatt, és több napra még a Nyugatra irányuló nyersolajszállítás is leállt a Barátság vezetéken.
A gazdasági miniszterhelyettes utalt arra, hogy a primorszki berendezések bővítése után évente legalább 120 millió tonna nyersolajat továbbítanak a Finn-öböl kikötőiből.
Ez megegyezik azzal a mennyiséggel, amelyet Moszkva Fehéroroszországon át, a Barátság kőolajvezetéken keresztül Nyugatra küldött.




