Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 20. szombat Teofil
Nyitókép: Unsplash.com

Ez már az oroszoknak is sok, ellenlépéseket tesznek Kínával szemben

Oroszország igyekszik visszafogni a kínai járműimportot, ami érzékenyen érinti a kínai gyártókat és kereskedőket, akik egyre inkább támaszkodnak az orosz piacra.

A kínai járműexport tavaly hétszeresére nőtt 2022-höz képest, miután az ukrajnai háború miatti szankciók elvágták Oroszországot a nyugati márkáktól. A kínai autógyártók számára az orosz piac különösen vonzóvá vált, miután több országban, köztük az USA-ban, az EU-ban, Kanadában, Törökországban és Brazíliában dömpingellenes intézkedésekkel szembesültek.

A Kínai Személygépkocsi Egyesület (CPCA) főtitkára, Cui Dongshu szerint a nemzetközi márkákat teljesen felváltották a kínai autók Oroszországban.

Tavaly Oroszország több mint egymillió kínai járművet vásárolt, ami a szomszédos ország benzines autóexportjának mintegy 30 százalékát tette ki. Ez a növekedés a kínai márkáknak 63 százalékos piaci részesedést biztosított az orosz piacon, míg a helyi márkák részesedése 29 százalékra csökkent.

Az orosz hatóságok azonban kezdtek ellenlépéseket tenni. Januárban Moszkva a legtöbb személygépkocsi esetében több mint kétszeresére, 667 000 rubelre emelte az „újrahasznosítási díjakat”, amelyek lényegében vámként működnek. A díjak 2030-ig évente 10-20 százalékkal fognak emelkedni – derül ki a Financial Times cikkéből, amit a Portfolio szemlézett.

Gregor Sebastian, a Rhodium Group autóipari elemzője szerint Oroszország osztja a többi ország aggodalmát, hogy az olcsó kínai járművek importja aláássa a hazai gyártást.

Az állami támogatású Chery volt a vezető kínai autógyártó Oroszországban, ahol 2024 első három negyedévében 430 000 járművet értékesített, ami teljes értékesítési volumenének 28 százalékát tette ki. A vállalat, amely hongkongi tőzsdei bevezetést tervez, jelezte, hogy csökkenteni kívánja oroszországi értékesítéseit a szankciós kockázatok mérséklése érdekében.

A fellendülés lehetőséget teremtett a használt és benzines autók értékesítésére is, amelyeket a kínai gyártók nehezen tudnak értékesíteni otthon az elektromos járművek növekvő népszerűsége miatt. A Oroszországba szállított járművek 97 százaléka benzines volt tavaly.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

Orbán Viktor: már újabb oka is van a háborúra az uniós országoknak, mert odatették a pénzüket Ukrajnába

A Digitális Polgári Körök által szervezett háborúellenes gyűlések közül a legnagyobbra került sor Szegeden szombaton, a Lázár János országjárásának szegedi programjával összekötött eseményen felszólalt a kormányfő is. Arról beszélt, hogy 2026 az utolsó választás az európai háború előtt, a szankciók és a háború 20 milliárd eurót vett el Magyarországtól, a javító-nevelő intézetek most nem jól működnek, a büntetés-végrehajtás alá kell rendelni őket.

Sárkány Zalán: célom, hogy a nagymedencés versenyeken is olyan eredményeim legyenek, mint rövid pályán

Egy arany- és egy ezüstéremmel, valamint két új országos csúccsal tért vissza az Egyesült Államokba a lublini rövid pályás Eb-ről a 22 éves úszó. Szokolai László tanítványa az InfoRádióban azt mondta, a 800 méter gyors világbajnoki címvédőjeként érzett némi nyomást, de ez nem vetette vissza, hanem éppenhogy motiválta. Arról is beszélt, milyen nehézségeket jelent számára a kétlaki élet.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Nincs szükség több vendégmunkásra – Bőven elég az EU-n kívüli dolgozókra megszabott kvóta

Még december elején közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM), hogy az idei évhez hasonlóan jövőre is csak maximum 35 ezer EU-n kívüli, úgynevezett harmadik országbeli munkavállaló dolgozhat Magyarországon. Mivel a gyenge gazdasági teljesítmény miatt idén sem volt szükség ennyi külföldi dolgozóra, a munkaerő-közvetítéssel és -kölcsönzéssel foglalkozó cégek szerint ez a szám 2026-ban is bőven lefedi majd az igényeket. Ezen csak az változtatna, ha hirtelen tényleg meglódulna a magyar gazdaság teljesítménye. A gazdasági tárca közlése szerint a visegrádi országok körében Magyarországon a legalacsonyabb a harmadik országbeli foglalkoztatottak aránya. A hivatalos tájékoztatás szerint jelenleg Magyarországon 2,6%-os az EU-n kívülről érkező munkavállalók aránya, ugyanakkor vannak olyan kategóriák, amelyek nem esnek a 35 ezres kvóta hatálya alá, tehát a pontos számuk valójában nem ismert.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×