Infostart.hu
eur:
381.68
usd:
327.35
bux:
109592.3
2025. december 5. péntek Vilma
BYD Seal típusú elektromos autó a BYD autóátadó ünnepségén a Puskás Arénában 2024. február 23-án. A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító kínai vállalat több milliárd eurós, több ezer új munkahelyet létrehozó óriásberuházással Szegeden épít gyárat.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Bezárási hullám tépázhatja meg az autóipart, de lesznek nyertesek

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny - közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég csütörtökön.

A jelentés összeállítói szerint ez dominóhatást válthat ki, ami a beszállító gyárak bezárását is kiválthatja. Ez pedig újraírhatja az amerikai és az európai autógyártási térképet: azok az országok, ahol alacsonyak a költségek, az autóipari gyártási kapacitás és ellátási lánc fő csomópontjaivá válhatnak.

Pedro Pacheco, a Gartner alelnöke azt mondta, hogy a szoftver és a villamosítás továbbra is az autóipar átalakulásának két fő mozgatórugója marad. Idén azonban az autógyártóknak bizonytalanságokkal kell szembenézniük a károsanyag-kibocsátási szabályokkal, továbbá a Kína és a Nyugat közötti növekvő kereskedelmi feszültségekkel kapcsolatban, különösen az elektromos járművek piacán."

A jelentés szerint a kínai autógyártók versenyelőnyben vannak a szoftverek és a villamosítás terén, ezzel képessé váltak arra, hogy fejlett, megfizethető elektromos járműveket kínáljanak. A növekvő kereskedelmi korlátok azonban csökkenthetik ezt az előnyt, korlátozzák a versenyképes elektromos járművek kínálatát a fogyasztóknak.

A Gartner azzal számol, hogy a kínai márkák üzemeket vásárolhatnak a kereskedelmi akadályok leküzdése érdekében, vagy új gyárakat nyithatnak az alacsonyabb költségű európai országokban és szabadkereskedelmi partnereknél, mint például Marokkó vagy Törökország, hogy fenntartsák a versenyképes árakat.

A Gartner arra számít, hogy az elektromos buszok, személygépkocsik, kisteherautók és nehéz teherjárművek szállítása idén összességében 17 százalékkal nő. Az előrejelzések szerint 2030-ra az autógyártók által forgalmazott összes járműmodell több mint 50 százaléka elektromos autó lesz.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×