Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Unsplash

Megtalálták a módját az európai autóvámok kicselezésének a kínai gyártók

A kínai gyárak egyre több hibrid autót exportálnak Európába, mivel az elektromos autókra kivetett plusz vámok azokra nem vonatkoznak. Szakértők szerint a hibrid export növekedése tovább gyorsulhat, mivel Kína igyekszik megoldani hazai túltermelési problémáit.

A kínai autógyártók fokozzák a hibrid járművek exportját Európába, és újabb modelleket terveznek a kulcsfontosságú piacra, ami rávilágít az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó vámtarifáinak korlátaira - írja a Reuters cikke nyomán a penzcentrum.hu.

Az EU által bevezetett, az olcsó kínai járművek elleni védővámok nem vonatkoznak a hibridekre, ez pedig lehetővé teszi a nagy márkák számára a régióban való további terjeszkedést. Bizonyos gyártók emellett áttelepítik az összeszerelést Európába, hogy tovább csökkentsék a vámterheket.

Murtuza Ali, a Counterpoint Research elemzője a lapnak azt mondta:

"A növekedést a kínai autógyártók részéről az a tendencia hajtja, hogy a plug-in hibridekre (PHEV) váltanak, hogy elkerüljék az új EU-s vámokat a Kínából érkező akkumulátoros EV-kre (BEV)".

A szakértő szerint a kínai hibrid-export Európa felé idén 20 százalékkal nőhet, jövőre pedig tovább fokozódhat az ütem.

Októberben lépett életbe az EU 45,3 százalékos vámja a kínai elektromos járművekre, ami az Európai Bizottság szerint az igazságtalan állami támogatások ellensúlyozására szolgál, és ami évi 3 millió darabos többletgyártási kapacitást eredményeztek Kínában. Az EV-importokkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatok, valamint a kínai gazdasági lassulás miatti csökkenő autóeladások arra késztettek néhány autógyártót, hogy európai stratégiájukat a hibrid exportokra helyezzék át - írják.

A hibrid járművek egyre népszerűbbek, mivel a vásárlók költséghatékony kompromisszumként tekintenek rájuk a hagyományos és teljesen elektromos autók között.

A hibrid autók Európába irányuló exportja július és október között megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 65 800 darabot a China Passenger Car Association adatai szerint. Ez hozzájárult ahhoz, hogy a plug-in és hagyományos hibridek a harmadik negyedévben Kína összes európai autóeladásának 18 százalékát tették ki, szemben az első negyedévi 9 százalékkal. Ezzel szemben az EV-k szállításának aránya ugyanebben az időszakban 62 százalékról 58 százalékra csökkent.

A szakértők szerint a tendencia várhatóan erősödni fog. Kína 2023-ban megelőzte Japánt, ezzel a világ legnagyobb autóexportőrévé vált, tovább növelheti a kivitelt, megoldva ezzel a hazai túltermelés okozta problémát.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×