Infostart.hu
eur:
388.7
usd:
329.98
bux:
111046.97
2025. december 24. szerda Ádám, Éva
Nyitókép: Unsplash

Megtalálták a módját az európai autóvámok kicselezésének a kínai gyártók

A kínai gyárak egyre több hibrid autót exportálnak Európába, mivel az elektromos autókra kivetett plusz vámok azokra nem vonatkoznak. Szakértők szerint a hibrid export növekedése tovább gyorsulhat, mivel Kína igyekszik megoldani hazai túltermelési problémáit.

A kínai autógyártók fokozzák a hibrid járművek exportját Európába, és újabb modelleket terveznek a kulcsfontosságú piacra, ami rávilágít az Európai Unió elektromos járművekre vonatkozó vámtarifáinak korlátaira - írja a Reuters cikke nyomán a penzcentrum.hu.

Az EU által bevezetett, az olcsó kínai járművek elleni védővámok nem vonatkoznak a hibridekre, ez pedig lehetővé teszi a nagy márkák számára a régióban való további terjeszkedést. Bizonyos gyártók emellett áttelepítik az összeszerelést Európába, hogy tovább csökkentsék a vámterheket.

Murtuza Ali, a Counterpoint Research elemzője a lapnak azt mondta:

"A növekedést a kínai autógyártók részéről az a tendencia hajtja, hogy a plug-in hibridekre (PHEV) váltanak, hogy elkerüljék az új EU-s vámokat a Kínából érkező akkumulátoros EV-kre (BEV)".

A szakértő szerint a kínai hibrid-export Európa felé idén 20 százalékkal nőhet, jövőre pedig tovább fokozódhat az ütem.

Októberben lépett életbe az EU 45,3 százalékos vámja a kínai elektromos járművekre, ami az Európai Bizottság szerint az igazságtalan állami támogatások ellensúlyozására szolgál, és ami évi 3 millió darabos többletgyártási kapacitást eredményeztek Kínában. Az EV-importokkal kapcsolatos szubvencióellenes vizsgálatok, valamint a kínai gazdasági lassulás miatti csökkenő autóeladások arra késztettek néhány autógyártót, hogy európai stratégiájukat a hibrid exportokra helyezzék át - írják.

A hibrid járművek egyre népszerűbbek, mivel a vásárlók költséghatékony kompromisszumként tekintenek rájuk a hagyományos és teljesen elektromos autók között.

A hibrid autók Európába irányuló exportja július és október között megháromszorozódott az előző év azonos időszakához képest, elérve a 65 800 darabot a China Passenger Car Association adatai szerint. Ez hozzájárult ahhoz, hogy a plug-in és hagyományos hibridek a harmadik negyedévben Kína összes európai autóeladásának 18 százalékát tették ki, szemben az első negyedévi 9 százalékkal. Ezzel szemben az EV-k szállításának aránya ugyanebben az időszakban 62 százalékról 58 százalékra csökkent.

A szakértők szerint a tendencia várhatóan erősödni fog. Kína 2023-ban megelőzte Japánt, ezzel a világ legnagyobb autóexportőrévé vált, tovább növelheti a kivitelt, megoldva ezzel a hazai túltermelés okozta problémát.

Címlapról ajánljuk
Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

Blanckenstein Miklós: ünnepkor beavatódunk abba a helyzetbe, és tisztázzuk a legfontosabbat – karácsonykor a Jézussal való kapcsolatot

„A szeretet szót kell kicsit pontosítani, mert ténylegesen ilyenkor mindenki próbálja kifejezni a másik felé a szeretetét, ez benne van. De ez az Isten szeretetének az ünnepe, hogy ő szeret minket, mert megtestesült és eljött ez a mag. Hogy ebből adódóan mi is megpróbálunk egy hasonló gesztussal jelen lenni a másik életében, az a következmény” – mondta Blanckenstein Miklós az InfoRádió Aréna című műsorában, arra a kérdésre, hogy a karácsony egy katolikus pap szempontjából is a szeretet ünnepe-e.

Az űrből fognak ellenőrizni – ismertette az új, 20 pontos béketervet Volodimir Zelenszkij

Az ukrán elnök első alkalommal vázolta fel Ukrajna és az Egyesült Államok között megvitatott 20 pontos béketerv-javaslat főbb pontjait, amelyek szerinte alapul szolgálhatnak az Oroszországgal háború lezárását célzó jövőbeli megállapodásokhoz. A magyarokat is érintő vállalás is szerepel a tervezetben.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×