A tervezett modell így legkorábban 2030-ban készülhet el az eredetileg tervezett 2026-os piacra dobás helyett.
Oliver Blume a konszern vezérigazgatója azonban nem sokkal hivatalba lépése után legalább másfél évvel elhalasztotta a bevezetést, hogy több időt biztosítson a járműelektronikai szoftverek fejlesztéséhez - írta korábban a Handelsblatt.
A halasztás oka valószínűleg az elektromos autók iránti gyengülő keresletben és a Volkswagen költségcsökkentési programjában együtt keresendő.
A konszern nyeresége a második negyedévben négy százalékkal 3,63 milliárd euróra csökkent. Blume a hónap elején kijelentette: "Most minden a költségekről, költségekről és költségekről szól. Elsősorban a Volkswagen márkánál, de az összes többi márkánál is".
A korábbi konszern-vezér, Herbert Diess saját zászlóshajó-projektjeként a wolfsburgi gyárában szerette volna megépíttetni a Trinity modellt, ami azonban végül a VW e-autó úttörőjének számító Zwickauban készül majd el. Ezzel a mintegy 10 ezer alkalmazottat foglalkoztató telephely fogja a konszern új SSP járműplatformját is használni.