"Évek óta elvégezzük ezt a felmérést, pont azért, hogy ezeket a tendenciákat követni tudjuk. Ez egy nagyon nagy, 2800 milliárd dolláros piac, és ennek egy jelentős részét mi, a fogyasztók költjük el" – mondta Kerekes Antal, a PwC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa az InfoRádióban. A szakember elmondta,
előrejelzésük szerint a reklámpiac körülbelül 5 százalékkal fog nőni a következő években 2028-ig, ami azt jelenti, hogy a mostani szinthez képest valamennyire vissza fog esni a növekedés.
Hozzátette, a koronavírus-járvány után tapasztalható volt egy helyreállás, ez indokolhatja ezt az egyedi hatást.
Kiemelte, hogy az átlagos növekedésre vonatkozó előrejelzés az 5 százalék, de a meghatározó piacokon ennél jelentősebb mértékű is előfordulhat. Például az Egyesült Államok, ami talán a legnagyobb, hiszen közel a harmadát fogyasztja a reklámpiacnak, áltag feletti növekedést produkál. De Kínában és Indiában, amelyek szintén óriási piacok, 7-8 százalék körüli növekedés mérhető.
Az olyan feltörekvő piacokon pedig, mint Indonézia és Niger, a növekedés 10 százalék feletti. Mint mondta, ezek 200 milliós népességszám feletti országok, amelyek most kezdenek el ezen a területen jelentősen fejlődni.
Kerekes Antal elárulta, számításaik szerint 2026-ra körülbelül 1000 milliárd dollárra növekszik a reklámpiac mérete.
Ez a teljes entertainment and media 2800 milliárdos iparágnak kicsivel több, mint a harmada.
A reklámbevételek kapcsán elmondta, hogy ezek nagyobb ütemben nőnek, mint maga a piac: itt 6,7 százalékos növekedés mérhető, és a teljes szektor harmadát ezek teszik ki. Hozzátette, ezen a téren megfigyelhető egy érdekes átrendeződés, ugyanis az online reklámbevételek nagyon erőteljes iramban növekednek, míg a hagyományos reklámok bevételei kevésbé.