eur:
397.81
usd:
364.23
bux:
72266.98
2024. augusztus 2. péntek Lehel
Nyitókép: Unsplash.com

PwC: ezermilliárd dollár felett a globális reklámbevételek 2026-ban

A globális reklámbevételek 2026-ban el fogják érni az ezermilliárd dollárt – ez derült ki a PwC idén 25. alkalommal elkészített, 53 országra és 13 ágazatra kiterjedő felméréséből. Világszinten továbbra is az Amerikai Egyesült Államok lesz a világ legnagyobb fogyasztási és reklámozási piaca, ahová 2023-ban is a globális kiadások több mint egyharmada áramlott, de gyors növekedést mutat India és Kína is.

"Évek óta elvégezzük ezt a felmérést, pont azért, hogy ezeket a tendenciákat követni tudjuk. Ez egy nagyon nagy, 2800 milliárd dolláros piac, és ennek egy jelentős részét mi, a fogyasztók költjük el" – mondta Kerekes Antal, a PwC Magyarország technológiai tanácsadásért felelős cégtársa az InfoRádióban. A szakember elmondta,

előrejelzésük szerint a reklámpiac körülbelül 5 százalékkal fog nőni a következő években 2028-ig, ami azt jelenti, hogy a mostani szinthez képest valamennyire vissza fog esni a növekedés.

Hozzátette, a koronavírus-járvány után tapasztalható volt egy helyreállás, ez indokolhatja ezt az egyedi hatást.

Kiemelte, hogy az átlagos növekedésre vonatkozó előrejelzés az 5 százalék, de a meghatározó piacokon ennél jelentősebb mértékű is előfordulhat. Például az Egyesült Államok, ami talán a legnagyobb, hiszen közel a harmadát fogyasztja a reklámpiacnak, áltag feletti növekedést produkál. De Kínában és Indiában, amelyek szintén óriási piacok, 7-8 százalék körüli növekedés mérhető.

Az olyan feltörekvő piacokon pedig, mint Indonézia és Niger, a növekedés 10 százalék feletti. Mint mondta, ezek 200 milliós népességszám feletti országok, amelyek most kezdenek el ezen a területen jelentősen fejlődni.

Kerekes Antal elárulta, számításaik szerint 2026-ra körülbelül 1000 milliárd dollárra növekszik a reklámpiac mérete.

Ez a teljes entertainment and media 2800 milliárdos iparágnak kicsivel több, mint a harmada.

A reklámbevételek kapcsán elmondta, hogy ezek nagyobb ütemben nőnek, mint maga a piac: itt 6,7 százalékos növekedés mérhető, és a teljes szektor harmadát ezek teszik ki. Hozzátette, ezen a téren megfigyelhető egy érdekes átrendeződés, ugyanis az online reklámbevételek nagyon erőteljes iramban növekednek, míg a hagyományos reklámok bevételei kevésbé.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Falus András génkutató: Imane Helif állapota egyenértékű a biológiai doppinggal

A nők között bokszoló Imane Helif algériai olimpikon egy olyan genetikai eltéréssel született nő, akit a magas tesztoszteronszintje a férfiakéhoz mérhető fizikai adottságokkal ruházott fel. Az ügyben az InfoRádió Falus András Széchenyi-díjas immunológus professzort, génkutatót kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.08.02. péntek, 18:00
Nagy Sándor Gyula
Latin-Amerika kutató, a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi tanára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×