eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Törheti a fejét a szegedi BYD autógyár, valahogy munkaerőt kell találnia

Nagyítóval kell majd keresni a munkaerőt a Szegeden épülő BYD autógyárba, ugyanis Csongrád-Csanád vármegyében nemigen maradtak hadra fogható munkavállalók.

Alaposan felforgathatja a helyi munkaerőpiacot a BYD gyár megjelenése Szeged térségében - írja a Világgazdaság. A kínai vállalat a vármegyeszékhelyen építi fel első üzemét Európában, ráadásul nem csak összeszerelés, hanem gyártás is fog zajlani. Van azonban egy kis bökkenő: az üzemhez több ezer dolgozóra lesz szükség, amit a régióban nem fognak megtalálni.

A KSH legfrissebb adatai szerint ugyanis Csongrád-Csanád vármegyében mindössze 2,1 százalékos volt a munkanélküliségi ráta 2023 harmadik negyedévében, ami nem csupán az egyik legjobb eredmény Magyarországon, hanem gyakorlatilag teljes foglalkoztatottságnak számít.

Vagyis innen szinte lehetetlen lesz munkaerőt bevonni a gyár működésébe

- írja a lap.

A megoldást a szomszédos Bács-Kiskun és Békés vármegyék jelenthetik, utóbbi ugyanis Szabolcs-Szatmár-Bereggel együtt a legrosszabb foglalkoztatottsági rátával rendelkezik, a munkanélküliek aránya 9,1 százalék. De, mint írják, szóba jöhet még Szerbia északi, magyarok lakta része is, ha nem akarnak tömegesen vendégmunkádokat behozniuk.

A gazdasági lap szerint még az is jobban megérné a kínaiaknak, ha több száz vagy ezer embert buszoztatnának 70-80 kilométeres távolságból, mintha a világ másik végéről hoznának munkaerőt. A lakhatással, ellátással, egyéb költségekkel egy vendégmunkás 30 százalékkal is többe kerülhet, mint egy magyar.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×