Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.33
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Welding robots movement in a car factory
Nyitókép: WangAnQi/Getty Images

Lapértesülés: összeszerelő üzem lesz csak a BYD szegedi autógyára mellett

Kínából szállítják majd Magyarországra az akkumulátorok részegységeit, melyeket aztán a dél-alföldi városban illesztenek össze és szerelnek be az autókba.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, Szegeden építi meg első európai üzemét a világelső elektromosautó-gyártó kínai BYD. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter még 2023 decemberében közölte: a magyar gazdaság modern kori történetének egyik legjelentősebb beruházása veszi kezdetét, amely több ezer új munkahelyet teremt a régióban és biztosíthatja, hogy a magyar gazdaság hosszú távú és fenntartható növekedési pályán maradjon.

Az üzemnek helyszínt biztosító telek adásvételi előszerződését január végén írták alá. „Ennek a gyárépítésnek a hatása hasonló lesz, mint az Audi győri, a Mercedes kecskeméti, a BMW debreceni vagy éppen a Suzuki esztergomi gyárépítésének. Az egész város kap egy új lendületet, új dimenzióba kerül, ami jó Szegednek, jó a szegedieknek” – fogalmazott a bejelentéskor Szijjártó Péter.

Kezdetben a BYD állítólag azt is számításba vette, hogy esetleg Magyarországon gyártassa az akkumulátorokat szegedi autógyárához, de erről végül letett a kínai vállalat. A Népszava értesülése szerint

Szegeden csak összeillesztik az akkurészegységeket, majd beteszik azokat az autókba, vegyipari tevékenységet nem fognak folytatni a dél-alföldi városban.

A lap szerint a döntés hátterében az állhat, hogy a gyártáshoz felhasznált grafitot mindenképpen ide kellene hozni Kínából, melynek eredményeképpen alig van költségkülönbség aközött, hogy az alapanyagot vagy a részegységet szállítják hazánkba, így viszont megspórolják az új akkumulátorgyár felépítésének költségeit.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×