eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 27. szombat Zita
Shopping cart, close up
Nyitókép: Getty Images/Kinga Krzeminska

Van pár dolog, amiért spórolás idején is kinyitjuk a pénztárcánkat

Régiós felmérésből derült ki, miként reagálnak a vásárlók az áremelkedésre.

Továbbra is a magyarok a legérzékenyebbek a a gazdasági helyzet romlására a régióban - tette közzé a Publicis Groupe felmérése alapján a vg.hu. A nagyedévente megismétlődő, Csehországra, Lengyelországra, Szlovákiára és Magyarországra kiterjedő kutatás célja, hogy kiderítsék, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai a nehezedő gazdasági körülmények hatására. Az eredmény szerint a többi vizsgált országban már jelentős javulás érzékelhető, itthon viszont még várat magára a pozitív változás.

A felmérés előző időszakához, 2023 tavaszához képest nem romlott azok aránya, akik minden fogyasztási kategóriában szükségesnek érzik a kiadásaik visszafogását (maradt 41 százalék), azonban a magyarok 37 százaléka továbbra is azt mondja, spórol, amin csak tud. Ebből a szempontból még mindig elsők vagyunk a régióban, Lengyelország kivételével a többi országban ebben a negyedévben már jelentős javulás tapasztalható. A 2022 első negyedévében mért adatokkal összehasonlítva az látszik, hogy a háború kitörésekor, az inflációs mutatók felszálló időszakában jelentősen kevesebben spóroltak, mint most (22 százalék).

A kutatás szerint Magyarországon a férfiak 31, míg a nők 42 százalékának csappant meg a vásárlási kedve,

ennek az is lehet az egyik oka, hogy hazánkban jellemzően a nők kezelik a családi kasszát.

A kereskedelmi szereplők emellett folyamatosan figyelik, melyik termékkategóriák állnak ellen legjobban a gazdasági válságok hatásainak. Többen a magasabb jövedelmű célközönség miatt a luxustermékeket sorolják ide elsőként, ám a Publicis Groupe kutatása rávilágít, hogy két általánosabb kategóriában is érezhető a spórolási szándék csökkenése: az alkoholé 29-ről 22 százalékra, a divatcikkeké 20-ról 15-re mérséklődött.

Az alkoholról továbbra sem szeretnének a magyarok lemondani, 30-ról 19 százalékra zsugorodott azok aránya, akik kevesebbet terveznek rá áldozni, vagy alacsonyan akarják tartani az ilyen jellegű kiadásaikat.

Ugyanezt a százalékos adatot hozta ki a felmérés az első, 2022 februárjában végzett mintavételkor is. A tendencia hasonló az alapvető élelmiszerek esetében is, amelyeknél az emberek igyekeznek visszatérni a korábban megszokott márkákhoz és minőséghez.

Címlapról ajánljuk
Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

Versenyfutás az idővel: hat napja semmi nyoma az eltűnt autista német kisfiúnak

A hét eleje a különböző mentőszolgálatok több száz tagja keresi a hétfő este az alsó--szászországi Bremervördében eltűnt hatéves kisfiút. A rendkívüli erőkkel l folyó kutatást nehezíti, hogy a hatéves Arian autista. Ez az oka annak, hogy a felkutatására a hatóságok a legkülönbözőbb eszközöket vetik be, és az autizmus szakértőivel is konzultálnak. Szombat délutánig azonban még semmi eredmény nélkül, de nem adták fel a reményt.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
Hamarosan örökké élhetünk?

Hamarosan örökké élhetünk?

Egy furcsa és stagnáló társadalomhoz vezetne, ha az emberek még 120 évesen is élnének – véli Venki Ramakrishnan, Nobel-díjas molekuláris biológus. A „Miért halunk meg: Az öregedés új tudománya és a halhatatlanság keresése” című könyv szerzője szerint ráadásul irreális elképzelése az, hogy halálunkig megmaradnak szellemi képességeink. Ezért is int óvatosságra a biológiai törvényekkel dacoló öregedéskutatásokkal kapcsolatban, amelyekből egyre több indul, és nemcsak a technológiai fejlődés adta lehetőségek miatt. Azért is, mert a világ legnagyobb részén egyre nő a várható élettartam, aminek egészen a gazdasági és társadalmi következményei lesznek. Nem a lehető leghosszabb élet tehát a legfontosabb célja ezeknek a kutatásoknak, hanem lehető leghosszabb viszonylagos egészségben eltöltött élet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 11:39
×
×
×
×