Egy szaklap írta meg először még augusztusban, hogy a francia hátterű Akeim segítségével bővíti a MÁV-START a nemzetközi vontatási képességeit. A regionalbahn.hu egyértelműsítette, hogy Siemens EuroSprinter ES64U2 típusú mozdonyok érkeznek és az ilyenek típusú járművek 2002 és 2004 között épültek.
Ezt később a MÁV is tovább részletezte egy közleményben. Eszerint 15 darab
kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport.
A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.
A mozdonyok belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.
A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség-megtakarítást is eredményez.
A regionalbahn.hu ehhez annyit tesz hozzá, hogy a járművekre a bérleti szerződést 10 éves időtartamra kötötték és utána megvásárlási opcióban is megállapodtak.