Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
fotó: MÁV-START
Nyitókép: MÁV-START

Megvan, mikor és hova jönnek újabb MÁV-mozdonyok

Új, de bérelt mozdonyai lesznek a MÁV.nak.

Egy szaklap írta meg először még augusztusban, hogy a francia hátterű Akeim segítségével bővíti a MÁV-START a nemzetközi vontatási képességeit. A regionalbahn.hu egyértelműsítette, hogy Siemens EuroSprinter ES64U2 típusú mozdonyok érkeznek és az ilyenek típusú járművek 2002 és 2004 között épültek.

Ezt később a MÁV is tovább részletezte egy közleményben. Eszerint 15 darab

kiváló műszaki állapotú, használt ES64 U2 V7 típusú kétáramrendszerű, nagyteljesítményű, ETCS vonatbefolyásoló járműfedélzeti berendezéssel is felszerelt mozdonyt bérel a MÁV-VOLÁN-csoport.

A mozdonyok október második felétől állnak szolgálatba a belföldi InterCity és a Bécsbe közlekedő EuroCity viszonylatokban.

A mozdonyok belföldön 160 km/h-ás sebességgel közlekedhetnek majd, de közlekedési engedéllyel rendelkeznek Magyarországon kívül Németországban, Ausztriában, Romániában, Horvátországban és Szerbiában is.

A bérelt mozdonyok egy része felhasználható az elöregedett, V43-es típusú, 120 km/h-ás maximális sebességű vontatójárművek kiváltására, amely energiaköltség-megtakarítást is eredményez.

A regionalbahn.hu ehhez annyit tesz hozzá, hogy a járművekre a bérleti szerződést 10 éves időtartamra kötötték és utána megvásárlási opcióban is megállapodtak.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×