A jobbikos Balassa Péter a vasút állapotáról kérdezte az Építési és Közlekedési Minisztériumot. Válaszában Ágh Péter államtitkár azt írta, hogy a MÁV-Volán csoportnál a betöltendő pozíciók aránya mindössze 3,26 százalék volt augusztus 31-én, ami 1828 álláshelyet jelent. „Ezek alapján szeretném visszautasítani a képviselő úr vádjait, hiszen nincs a MÁV-Volán Csoportnál általános létszámhiány”.
Majd az államtitkár arra is kitért, hogy a MÁV hálózatán közlekedő személyszállító vonatok fajlagos, azaz egy vonatra eső késése 2023 első felében 6,1 perc volt - írja a 444.hu.
A vonatkésés- és kimaradás miatti visszatérítésekre 2023 első felében
4 710 545 forintot fizettek ki, belföldi átalány-kártérítés miatt pedig 3 005 751 forintot.
Az államtitkár egy másik válaszában arról írt, hogy 2023 első felében a villamos mozdonyoknál a vonatmotorok meghibásodása okozott leggyakrabban késéseket, míg a dízeleknél az üzemanyagrendszerekkel volt gond.
A villanymozdonyok átlagéletkora 43,9 év, a dízeleké pedig 50,36.
Közölte azt is, hogy a kocsik 40 százaléka rendelkezik klímával vagy légjavító berendezéssel.