eur:
391.07
usd:
366.54
bux:
68142.02
2024. május 1. szerda Fülöp, Jakab
Cargo ship in import export and business logistic, Logistic and transportation of International Container Cargo ship in the open sea, Aerial shot from drone, Thailand.
Nyitókép: AvigatorPhotographer/Getty Images

Nagy bajban van a BMW egy kikötői dugó miatt

Nagy a dugó Bremerhavenben: a világ egyik legnagyobb kikötőjében a munkaerőhiány és az egyéb áruk élénkülő kereskedelme miatt nem tudnak elegen foglalkozni a Teslák, BMW-k és más autók kezelésével és szállításával.

A BMW például egy iparági szakértő szerint három hónapos csúszásban van: az autók Bremerhavenben várják, hogy végre felszereljék őket extrákkal és tovább indulhassanak a vásárlók felé.

A város Európa negyedik legnagyobb konténeres kikötője, évente 1,7 millió autó fordul meg itt a CNBC cikke szerint. Az autókat leszámítva jelenleg közepesen leterheltnek számít.

Kevés a kéz a kikötőben

A VesselsValue kereskedelmi cég szerint a bremerhaveni kikötő azt tudatta az üzemeltetőkkel, hogy súlyos hiány van nagy és nehéz teheráru mozgatását végző sofőrökből, illetve a beérkező autókat mozgató sofőrökből is. Hadgyakorlatok miatt ráadásul elég sok, általában az üzemeltetők számára fenntartott terminálterületet elvesztettek.

Nincs megfelelő számú tengeri autószállító jármű sem,

ezért a Wallenius Wilhelmsen például nem fogadott amerikai foglalásokat járataira októberben és novemberben, de az is előfordulhat, hogy decemberben sem fog, ha nagyon megnő a várakozás ideje.

Csak az segít, ha kevesebb autó érkezik

Az autóipari export visszautasítása segít csökkenteni a kikötőben a feldolgozási időt, amely az elmúlt hónapokban megugrott, és most ismét emelkedő tendenciát mutat.

Dan Nash, a VesselsValue járműszállítók vezetője szerint

az autógyártók számára kihívást jelent a Tesla sanghaji gigagyárából származó import,

valamint a főként Japánból, Dél-Koreából és Kínából behozott könnyű haszongépjárművek kezelése.

Kellenének még konténerhajók is

Elmondása szerint jelenleg 13 nagy tengeri szállítóhajó hiányzik a világ flottájából, és

ezek egészen 2024-ig nem is készülnek el,

így addig számítani kell arra, hogy fennakadások lesznek a tengeri forgalomban. Ez továbbra is magasan tarthatja a tengeri szállítmányozás tarifáját, mely még a koronavírus-járvány ideje alatt szökött fel.

A tengeri szállításban további gondokat okozhat, hogy a liverpooli kikötőben november 14-21. között sztrájkolni fognak a munkások, ha ezt megelőzően nem sikerül elérniük megegyezést.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.02. csütörtök, 18:00
Könnyid László
a Magyar Turisztikai Ügynökség főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×