eur:
407.61
usd:
358.36
bux:
87158.05
2025. április 17. csütörtök Rudolf
Nyitókép: Pixabay

Ezekben az országokban igen nagy a SUV-étvágy

Pedig károsanyag-kibocsátás szempontjából igencsak problémásak: ha a SUV-sofőrök egy ország lennének, az lenne a világ hatodik legnagyobb kibocsátója.

Annak kapcsán készített összeállítást a SUV-k, vagyis városi terepjárók népszerűségéről a Statista, hogy Nagy-Britanniában egy mozgalom hangoztatja: több ezer ilyen autó kerekét fogják leereszteni, hogy figyelmeztessenek az általuk okozott környezetszennyezésre.

A Statista Global Consumer Survey 15 európai országot vizsgált, eszerint a városi terepjárók

  • Svájcban a legnépszerűbbek, ott a válaszadók (elsődleges) autóinak 19 százaléka ilyen típusú.
  • A dobogó második fokára Belgium került 18 százalékkal,
  • Norvégia pedig a harmadik 17 százalékkal.

Az Egyesült Királyság valamivel az európai átlag alatt van, 14 százalékot mért a Statista.

Mint arról a Sky News beszámolt, önjelölt aktivisták a maguk módján kívánják kezelni azt a problémát, amelyre a Nemzetközi Enerigaügynökség (IEA) hívta fel a figyelmet egy jelentésében: a terepjárók voltak a második legjelentősebb okai szén-dioxid-kibocsátás globális növekedésének az elmúlt évtizedben – többet ártottak, mint a hajózás, a légi közlekedés, a nehézipar és akár teherautók is. Az energiaügyi szervezet arra figyelmeztetett, hogy SUV-vásárlások növekvő üteme megszünteti az összes szén-dioxid-megtakarítást, ami az elektromos autók terjedése jelentett. Ha a SUV-sofőrök egy ország lennének, az lenne a világ hatodik legnagyobb kibocsátója - szögezték le.

Erre hivatkozva az önkéntesek az Egyesült Királyságban 10 ezer városi terepjáró kerekét tervezik leereszteni tiltakozásul.

Az IEA szerint a SUV-k világméretű flottája a 2010-es 50 millió alatti számról 2021-re körülbelül 320 millióra nőtt. Ez nagyjából Európa teljes autóflottájának felel meg.

Címlapról ajánljuk

Hogyan lett egy Nyugaton tanult bankár Putyin amerikai nyitásának kulcsembere?

Húsvét előtt úgy tűnt, hogy hiába Donald Trump amerikai elnök igyekezete, nem jön össze a jelképes határidőre a 30 napos ukrajnai tűzszünet. Viszont a háttérben tovább folytatódott az amerikai–orosz enyhülés, amelynek egyik meghatározó alakjává lépett elő egy korábban szürke illetékes, Kirill Dmitrijev, az Orosz Külföldi Befektetési Alap vezetője.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.17. csütörtök, 18:00
Porogi András
történész, a Toldy Ferenc Gimnázium igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×