Infostart.hu
eur:
382.05
usd:
327.86
bux:
109558.02
2025. december 5. péntek Vilma
cars on Autobahn highway in Germany in high speed at night
Nyitókép: filmfoto/Getty Images

Az autópályák a nemzetközi áruforgalomból "élnek"

Az üzemeltetés fele bejön a 3,5 tonnánál nehezebb járművek közlekedéséből.

A sztrádák üzemeltetéséért járó, forintszázmilliárdokban mérhető díjat az e-útdíjból kell, hogy fizesse az állam, de az e-útdíjból ennél is sokkal több folyik be a kasszába, úgyhogy nincs gond, ráadásul a pénz többsége a nemzetközi teherforgalomból (a 3,5 tonnánál nehezebb járművek közlekedéséből) származik.

A koncesszió egyébként 35 éves, 1662 kilométernyi alaphálózatot kell fenntartani, üzemeltetni, karbantartani, de része a hálózatbővítési tevékenység elnyerése is; 381 kilométernyi kiegészítő úthálózat (M5, M6 bővítése) is benne van 2038 nyaráig - derül ki a Vg.hu cikkéből.

Pénz be és ki

Az összes tervezett koncesszori gyorsforgalmiút-fejlesztés megvalósulása után a koncessziót elnyert Themis 2048 kilométer hosszú útszakaszért fog felelni. Évente bruttó 122,17 milliárd forintot kap a cég az államtól.

2019-ben, tehát a koronavírus berobbanása előtti utolsó békeévben nettó 217,58, bruttó 276,32 milliárd forintot könyvelt el ezen a címen a NÚSZ, addig 2020-ban ez már nettó 219,1, bruttó 278,26 milliárdon állt meg. Ennél jóval markánsabb felfutást mutat a 2021-es év, amikor nettóban számolva szűk 250, bruttóban több mint 317 milliárd forinton teljesült az e-útdíj-bevétel. Az idei első három hónapban töretlen maradt a bővülés, és január és március között nettó 67,5, bruttó 85,71 milliárdot fizetett a cargo a magyarországi úthasználatért.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×