eur:
402.06
usd:
372.46
bux:
89897.98
2025. április 2. szerda Áron
Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.
Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Súlyos áldozattal jár az elektromos autózás térnyerése

Csak Németországban mintegy százezer állás szűnhet meg az autóiparban 2025-ig.

Harmincezer munkahely fog megszűnni, ha túl lassan megy végbe az elektromos autózásra történő átállás a vállalatnál, jelentette ki – kiszivárgott információk szerint – Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója a felügyelőbizottság szeptemberi ülésén.

A német piac új szereplői, mint amilyen a Tesla, olyan erős versenyt diktálnak, ami arra kényszeríti a Volkswagent, hogy felpörgesse az átállást – mondta érdeklődésünkre Szandányi Levente, a Portfolio munkatársa. A VW üzemi tanácsának szóvivője nem kívánta kommentálni a vezérigazgató kijelentését, azt azonban közölte, hogy a 30 ezer munkahely megszüntetése teljesen abszurd és alaptalan, annál is inkább, mert korábban olyan megállapodás született egy hónapokig tartó tárgyalássorozatot követően, amely 2029-ig garantálja a dolgozók munkahelyének megőrzését.

Az elektromos autózásra történő átállással ugyanakkor nagyon sok munkahely szűnik majd meg – tette hozzá a Portfolio autóipari elemzője. Becslések szerint mintegy százezer állás szűnhet meg csak Németországban 2025-ig. Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének professzora szerint a német vállalatok a jelenlegi munkahelyeinek mintegy 10 százalékát fogják felszámolni 2030-ig. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy 230 ezer munkahely szűnne meg a német autóiparban az előttünk álló kilenc évben.

A hatékonyságbeli különbség is okozhatja majd az elbocsátásokat. Ha egy gyártó nem fejlett technológiával dolgozik, illetve több embert kell alkalmaznia ugyanannyi termék előállításához, az komoly versenyhátrányt fog okozni – magyarázta a szakértő. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy maga az elektrifikáció, az elektormobilitásra történő átállás két további fontos dolgot foglal még magába:

  • az elektromos autók sokkal kevesebb alkatrészből épülnek föl
  • az elektromos autók gyártása során a gyártósorok sokkal inkább automatizáltak, robotizáltak

Ez adja azt a különbséget még, ami miatt sokkal kevesebb ember kell majd a jövőben a gyártósorok mellé – tette hozzá a Portfolio autóipari elemzője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

A víruskutató elmagyarázta, miért kell vakcinázás helyett leölni az állatokat

Három hónapig még biztosan védekezni kell a ragadós száj- és körömfájás nevű állatbetegség ellen, amely eddig két Győr-Moson-Sopron vármegyei szarvasmarha-telepen bukkant fel – mondta az InfoRádió által megkérdezett víruskutató. Rusvai Miklós szerint az eddig bevezetett járványvédelmi intézkedések jók. A szakember azt is elmagyarázta, hogy miért van szükség az érintett állatállományok leölésére, és miért nem megoldás a vakcinázás.

Vlagyimir Putyin népesebb hadsereget akar, mint az amerikai

Több mint egy évtizede nem látott sorozási kampányt rendelt el Vlagyimir Putyin. Kommentátorok szerint ezzel az orosz elnök értésre adta: nagyobb létszámú hadsereget akar, mint ami az Egyesült Államoknak van.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.02. szerda, 18:00
Vágujhelyi Ferenc
a Nemzeti Adó- és Vámhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×