INFORÁDIÓ
2021. december 3. péntek
Ferenc, Olívia

elektromos autó

autóipar

volkswagen

tesla

munkahely

Engineer hand using tablet with machine real time monitoring system software. Automation robot arm machine in smart factory automotive industrial Industry 4th iot , digital manufacturing operation.

Súlyos áldozattal jár az elektromos autózás térnyerése

Csak Németországban mintegy százezer állás szűnhet meg az autóiparban 2025-ig.

Harmincezer munkahely fog megszűnni, ha túl lassan megy végbe az elektromos autózásra történő átállás a vállalatnál, jelentette ki – kiszivárgott információk szerint – Herbert Diess, a Volkswagen csoport vezérigazgatója a felügyelőbizottság szeptemberi ülésén.

A német piac új szereplői, mint amilyen a Tesla, olyan erős versenyt diktálnak, ami arra kényszeríti a Volkswagent, hogy felpörgesse az átállást – mondta érdeklődésünkre Szandányi Levente, a Portfolio munkatársa. A VW üzemi tanácsának szóvivője nem kívánta kommentálni a vezérigazgató kijelentését, azt azonban közölte, hogy a 30 ezer munkahely megszüntetése teljesen abszurd és alaptalan, annál is inkább, mert korábban olyan megállapodás született egy hónapokig tartó tárgyalássorozatot követően, amely 2029-ig garantálja a dolgozók munkahelyének megőrzését.

Az elektromos autózásra történő átállással ugyanakkor nagyon sok munkahely szűnik majd meg – tette hozzá a Portfolio autóipari elemzője. Becslések szerint mintegy százezer állás szűnhet meg csak Németországban 2025-ig. Ferdinand Dudenhöffer, a Duisburg-Essen Egyetem járműipari tanszékének professzora szerint a német vállalatok a jelenlegi munkahelyeinek mintegy 10 százalékát fogják felszámolni 2030-ig. A gyakorlatban ez azt jelentené, hogy 230 ezer munkahely szűnne meg a német autóiparban az előttünk álló kilenc évben.

A hatékonyságbeli különbség is okozhatja majd az elbocsátásokat. Ha egy gyártó nem fejlett technológiával dolgozik, illetve több embert kell alkalmaznia ugyanannyi termék előállításához, az komoly versenyhátrányt fog okozni – magyarázta a szakértő. Ugyanakkor az sem mellékes, hogy maga az elektrifikáció, az elektormobilitásra történő átállás két további fontos dolgot foglal még magába:

  • az elektromos autók sokkal kevesebb alkatrészből épülnek föl
  • az elektromos autók gyártása során a gyártósorok sokkal inkább automatizáltak, robotizáltak

Ez adja azt a különbséget még, ami miatt sokkal kevesebb ember kell majd a jövőben a gyártósorok mellé – tette hozzá a Portfolio autóipari elemzője.

Nyitókép: Zapp2Photo/Getty Images

Kapcsolódó hang

Komoly áldozattal járhat az elektromos autózásra történő átállás
 
A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018