A hatvani Bosch-gyár megrendelési állománya 70-75 százalékkal zuhant, ezért a cég több mint 800 embertől válik meg - írta az Index egy, a gyár dolgozóinak küldött küldött belső levél alapján, amit később a 6 ezer főt foglalkoztató cég sajtóosztálya is megerősített.
A vállalat arról tájékoztatta a dolgozóit,
nem számolnak azzal, hogy 2020-ban visszatérhetnek a normál üzletmenethez.
Mivel az autóipar gyártási számai a közeljövőben valószínűleg nem fognak visszatérni a korábbi szintekre, a hatvani gyárban létszámleépítésbe kezdenek. Április végéig elküldenek 700 kölcsönzött munkavállalót. És ezzel párhuzamosan év végéig az „indirekt területen" dolgozó munkavállalók létszámát is csökkentik 130 fővel.
Már jóval a járvány megjelenése előtt, tavaly augusztusban is érkeztek hírek arról, hogy a vállalat leépítésekre készülhet.
Szerdán a Magyar Vegyipari, Energiaipari és Rokon Szakmákban Dolgozók Szakszervezeti Szövetsége (VDSZ) elnöke közölte, hogy több száz fős létszámleépítést kezdeményeznek a Continental makói és váci telephelyén, míg a Hankook rácalmási üzemében szakaszosan küldenek el munkavállalókat. A napi.hu úgy tudja, már a múlt héten megszületett a döntés arról, hogy a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói és váci telephelyén minimum 200, de legfeljebb 700 fős létszámleépítést hajtanak végre.
A 24.hu számára meg is erősítette a vállalat a leépítést, igaz, nem az előbbi telephelyeken, hanem Nyíregyházán. Az itteni üzemben három üzletág gyártása zajlik, ezek közül egyet, a hűtő-fűtő rendszerekét szeptember végéig megszünteti a vállalat, és a megmaradt megrendelések is Makóra kerülnek át. A döntést azonban nem a járvány, hanem az elektromos autók előtérbe kerülésével átrendeződő piaci kereslettel indokolta a vállalat.
Az üzletág megszüntetése miatt 127 dolgozó - ezen belül 109 munkaviszonyban foglalkoztatott - munkahelye szűnik meg év végéig. A cég közlése szerint egy részt igyekeznek támogatni a dolgozókat a másik hazai üzemegységbe, vagy külföldi telephelyre való áttelepülésben, és a leépítést is ütemezetten tervezik végrehajtani, hogy a dolgozók a lehető legtovább végezhessék tevékenységüket, és terveik szerint valahogyan támogatnák az újra-elhelyezkedésüket is.
A nyíregyházi üzem fő tevékenységei, a légrugó- és keverő üzletág stabil és nyereséges, így ezeken a területeken nem számítanak hasonló lépésre. A Continental honlapja szerint Magyarországon hét gyárral, egy gumiabroncs-kereskedelmi központtal és egy mesterséges intelligencia fejlesztési központtal van jelen, összesen több mint nyolcezer munkavállalót foglalkoztatva.
Leépítés zajlik a szakszervezeti vezető tájékoztatása szerint a Hankook Tire Magyarország Kft. rácalmási abroncsgyártó üzemében is, ahol március 24-én állították le a termelést.