eur:
407.46
usd:
386.8
bux:
77771.12
2024. november 18. hétfő Jenő
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis légterében Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: Ujvári Sándor (MTI)

Új ülésrendet vezethet be a Wizz Air a járvány után

A légitársaság is vizsgálja annak lehetőségét, hogy a járatok mielőbbi újraindítása érdekében repülőgépeik limitált férőhellyel, a középső ülések üresen hagyásával közlekedjenek.

Váradi József vezérigazgató a Reuters hírügynökségnek úgy nyilatkozott, hogy a légiközlekedési piac bővüléséről majd csak 2022-ben beszélhetünk, addig kétéves “átmeneti időszak” következik. Ennek ellenére a Wizz Air nem tervezi, hogy későbbre halasztja a megrendelt új, Airbus A320neo családba tartozó repülőgépeinek átvételét.

A légitársaság az eredetileg tervezett 31 darab A321neo helyett csak 17 példánnyal számolt a 2021. március 31-én záruló üzleti év végére, így az eredetileg tervezettnél tovább tartotta volna a flottában három régebbi A320-as gépét. (Az Airbus a tervezettnél lassabban tudja felfuttatni az A321neo repülőgépek gyártását, emiatt az átadásokban komoly késések tapasztalhatók.)

A Wizz Air mérlegeli, hogy az európai légiközlekedés újraindulását követően úgy enyhítenék az utasaik aggodalmait, hogy a középső üléseket nem értékesítenék, így tartanának nagyobb távolságot az utasok között. Ez a gyakorlatban azt jelentené, hogy a repülőgépek maximum kétharmados töltöttséggel repülnének, egy 180 üléses A320-as 120, egy 230 üléses A321-es 160, egy 239 üléses A321neo 166 utast szállíthatna – írja az airportal.hu.

Alexandre de Juniac, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezetője a napokban szintén a lehetséges forgatókönyvek közé sorolta, hogy a légitársaságok a világjárványt követően a repülőgépek középső üléseit üresen hagyva indítsák újra az üzemelésüket. A szervezet világszerte tárgyalásokat kezd erről a kormányzatokkal.

Az intézkedés ugyanakkor jelentős hatással lehet a légitársaságok profitképességére és üzleti modelljére, mert egy járat nyereséges üzemelésének eléréséhez jellemzően 75 százalék feletti töltöttséget kellett elérni a légitársaságoknak a válságot megelőző időszakban. A diszkont légitársaságok ennél azonban jóval nagyobb, 90 százalék felettire törekedtek. A Wizz Air átlagos töltöttségi mutatója 93 százalék felett volt 2019-ben.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.18. hétfő, 18:00
Schmidt Mária
Széchenyi-díjas történész, a Terror Háza Múzeum főigazgatója
Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

Rengeteg kínai tőke áramlik Magyarországra, és éppen ez lehet az egyik fő kihívás Trump elnöksége idején

2022-től 2024. szeptemberéig Magyarországra áramlott az összes kínai külföldi működőtőke több mint negyede, ami az európai kontinenst vette célba, és ezzel igyekszik a magyar kormány megtámogatni a recesszió-sújtotta gazdaságot – mutat rá vasárnapi körképében a Financial Times. A cikk egyik fő üzenete az, hogy a sok kínai tőkéből adódhat a nagy politikai mutatvány, hogy hogyan egyensúlyozzon az Orbán-kormány a kínai és az amerikai érdekek mentén, és közben a már bejelentett nagy autóipari beruházások lendületet is adjanak az EU-pénzek korlátozottsága miatt is szenvedő magyar gazdaságnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×