Ezer embert, dolgozói 19 százalékát tervezi elküldeni a Wizz Air. A cég bejelentette azt is, hogy a pilóták, a légiutaskísérők és az adminisztratív munkakörökben dolgozók fizetését átlagosan 14 százalékkal csökkenti, míg a felsővezetők fizetése 22 százalékkal lesz kevesebb a most kezdődött, 2021-es pénzügyi évben.
A Wizz Air számos költségcsökkentési és likviditást javító intézkedést hozott a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak enyhítésére. A légitársaság tárgyalásokat folytat a beszállítókkal, hogy csökkentse a szerződéses fizetési kötelezettségeit és javítsa a fizetési feltételeket.
A Wizz Air fokozatosan kivonja 32 régebbi repülőgépét a 2023-as üzleti év végéig,
ahogy azok lízingszerződései lejárnak, ugyanakkor az Abu Dzabi vegyesvállalat létrehozása folytatódik az előzetes menetrend szerint
A cég 2020. március végén 1,5 milliárd eurós készpénz-tartalékkal rendelkezett. A 2020-as pénzügyi évének negyedik negyedévében egyszeri 70-80 millió eurós veszteségre számít a társaság, a 2020-as pénzügyi évben a társaság legutóbbi előrejelzésével összhangban 350-355 millió eurós nettó profittal számol.
A légitársaság forgalma a koronavírus-járvány miatt márciusban 34 százalékkal esett vissza az előző évhez képest.
A Wizz Air a járvány előtti kapacitásához képest 3 százalékon üzemel jelenleg.
A légitársaság kapacitásait a kormányok részére ajánlja fel áruszállító és a külföldön rekedt állampolgárokat hazaszállító járatok formájában. A magyar kormánytól is kapott ilyen megbízásokat a cég.
Rövid távon a vállalat a piaci igényekhez alakítja kapacitásait és a repülőgépeit azokra a piacokra helyezi át, ahol lehetőségek nyílnak a bővítésre. Amikor a piacok visszatérnek a megszokott működéshez, a Wizz Air várakozásai szerint tudja majd folytatni az éves 15 százalékos növekedését – írja az airportal.hu.