eur:
392.25
usd:
366.83
bux:
67039.3
2024. április 26. péntek Ervin
A Wizzair légitársaság Airbus A320-as típusú utasszállító repülőgépe gyakorlórepülésen a MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázison Kecskeméten 2017. október 30-án. A tervek szerint a repülőbázis a következő években szeretne megfelelni a katonai és polgári gépeket fogadó repülőtérre vonatkozó előírásoknak.
Nyitókép: MTI/Ujvári Sándor

Látványos eredmények a régiós légi versenyben

Továbbra is dinamikusan bővül a régió legnagyobb reptereinek utasforgalma, de több helyen is beruházásokat igényelne a további növekedés. Egyébként mind a 4 kelet-közép-európai főváros repteréről London a legkedveltebb európai úti cél.

A 2019-es utasforgalmi adatok alapján Bécs minden tekintetben vezető a régióban, a fapados forradalom miatt 17 százalékkal (!) nőtt az érkezők-indulók amúgy is magas száma - írta az airportal.hu. Schwechat üzemeltetőjének tájékoztatása szerint 31,6 millió utast kezelt a repülőtér 2019-ben. Érdekes, hogy az átszálló forgalom 7, a helyi érkezők és indulók száma pedig 20 százalékkal lett magasabb: az előbbi 7, utóbbi pedig 24 millió utast jelentett. 2020-ra egyébként 5 százalékos növekedést várnak a reptér üzemeltetői.

Összevetésképp álljon itt, hogy

a magyar fővárosban 16,2 millió utast regisztráltak 2019-ben, ami 8,8 százalékos bővülésnek felel meg az előző évhez viszonyítva.

Prágában, a Václav Havel Nemzetközi Repülőtéren tavaly 17,8 millió utas fordult meg, 1 millióval több, mint 2018-ban. Ez 6 százalékos forgalombővülésnek felel meg, amely a legalacsonyabb volt a négy régióbeli főváros légikikötőjének eredménye között.

A cseh főváros főleg a hosszú távú járatok számának növelésében jeleskedik, tavaly is ebben a szegmensben produkálta a legnagyobb, 11 százalékos gyarapodást.

A cseheknél 71 légitársaság 165 célállomásra biztosít járatokat, míg Budapesten 49 légitársaság van jelen 135 célállomást kínálva.

Varsóban egyre inkább a reptér kapacitásproblémái gátolják az utasforgalom bővülését. A Chopin-repülőtér 18,8 millió utast kezelt az elmúlt évben, amely “mindössze” 6,6 százalékos bővülésnek felel meg 2018-hoz viszonyítva, míg egy évvel korábban még 17 százalékos bővülést mértek. A lassulás oka, hogy a repülőtér lassan eléri kapacitása határait, és ez rendkívül aggasztja a helyi légitársaságot, a LOT-ot is.

A maximumra hajtott reptér üzemeltetője egyelőre rendkívüli intézkedésekkel próbálja növelni a kapacitásokat az új közép-lengyelországi repülőtér felépüléséig.

A portál szerint egyébként mind a négy kelet-közép-európai fővárosi légikikötőben ugyanaz az európai célállomás a legkedveltebb: Londonba utaznak a legtöbben ebből a régióból.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×