eur:
389.48
usd:
365.92
bux:
55376.1
2023. szeptember 23. szombat Tekla
A Budaörsi úton megkezdett vízvezeték-építési munkák miatt torlódik a forgalom a BAH-csomópont és a Petőfi Sándor laktanya közötti szakaszon 2015. június 24-én. A sávlezárással és sáveltolással járó építkezés befejezése szeptember 4-ére várható.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Meglepő adatok derültek ki a magyar autókról

Az Opel a leggyakoribb, a Suzuki öregszik leginkább és még sok érdekesség a hazai járműállományról.

A KSH legfrissebb, 2018-as adatai szerint összesen 3 641 823 személygépkocsi fut a magyar utakon. Gyártmány szerint a személygépkocsi-állomány aktuális toplistáját az Opel (487 762), a Suzuki (422 903) és a Volkswagen (355 536) vezeti. 2002-ben még csaknem egymillióval kevesebb személygépkocsi közlekedett, és a dobogón az Opelt (308 841) a Lada (295 088) és a Suzuki (218 651) követte. A Ladák száma azóta jelentősen (40 584) visszaesett, míg a Suzukik száma csaknem megduplázódott - derül ki a Használtautó.hu összeállításából.

A sereghajtó, már nem forgalmazott gyártmányok ezzel szemben 2002-höz képest nem változtak, azonban számszerűségüket tekintve országos viszonylatban szinte teljesen eltűntek a közlekedésből: Tavria (3 346 helyett 95), Moszkvics (5 278 helyett 411), Datsun/Datsun-Nissan (7 752 helyett 485).

Átlagos életkorát tekintve a teljes magyar autóállomány 2002 óta 2,5 évet öregedett (11,7-ről 14,2-re). A legnagyobb „fiatalodást” a Daciáknál (16,2-ről 5,8-re), míg a legnagyobb mértékű öregedést a Daewoo-knál regisztrálták (3,8-ról 17,5-re). A toplistás gyártmányok közül a legnagyobb mértékben a Suzuki-állomány korosodott (4,3-ról 14,7-re), de a top 3-ban még így is a legfiatalabbnak számít (Opel: 15,3, Volkswagen: 15,6).

A jármű gyártmánya Állomány (darab) Átlagéletkor (év)
Opel 487 762 15,3
Suzuki 422 903 14,7
Volkswagen 355 536 15,6
Ford 300 676 12,7
Renault 220 066 14,2
Skoda 194 630 11,8
Toyota 183 359 12,1
Peugeot 140 868 14,3
Fiat 127 204 16,0
BMW 115 980 13,3

A Datahouse Kft. adatai szerint 2019 első háromnegyedében kis eltéréssel majdnem ugyanannyi új és használt autót állítottak forgalomba (115 106, illetve 117 352), de a benzin-dízel arány lényegesen eltér: az újonnan vásárolt autók esetében erősebb a benzinpreferencia (benzin: 73%, dízel: 20%), míg e tekintetben a használtak kiegyensúlyozottabb képet mutatnak (benzin: 50%, dízel: 45%). A 2015-ben kirobbant dízelbotrány óta az új autók esetében 22 százalékot, a használtak terén pedig 13 százalékot csökkent a dízel meghajtás aránya.

A hibrid meghajtás új személygépkocsiknál 6 százalékos, használt autóknál 4 százalékos arányt mutat, az elektromos pedig alacsony bázisról indulva, de stabil növekedés mellett jelenleg 1-1 százalékon áll. Míg 2009-ben alig pár száz konnektorból tölthető személygépkocsival találkozhattunk a magyar közutakon, 2019-re már több, mint 13 ezret találhatunk.

Címlapról ajánljuk
Sós Csaba: Milák Kristóf szenved

Sós Csaba: Milák Kristóf szenved

A tervek szerint az olimpiai bajnok úszó Milák Kristóf már az egy hónap múlva esedékes budapesti Világkupa-versenyen medencében lehet - jelezte az InfoRádiónak Sós Csaba szövetségi kapitány. Arról is beszélt, hogy januártól elsősorban az olimpiai A-szintes versenyzők kapnak támogatást.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2023.09.25. hétfő, 18:00
Szlávik János
főorvos, a Dél-pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Windisch: hosszú távon a magas reálbér-növekedés nem fenntartható a termelékenység javulása nélkül

Windisch: hosszú távon a magas reálbér-növekedés nem fenntartható a termelékenység javulása nélkül

Az Állami Számvevőszék elnöke, Windisch László, a Közgazdász-vándorgyűlésen tartott beszédében érintette a gazdaság aktuális kérdéseit, különös tekintettel az inflációra és az Állami Számvevőszék szerepére a jövőbeni gazdasági fejleményekben. Az elnök szerint a magas nyomású gazdaság helyett más irányba kellene lépéseket tenni, javítani kellene a termelékenységet és a GNI-hoz hasonló mutatókat is figyelni kell a GDP-fókusz helyett. A jegybanki veszteségtérítés ügyében szerinte még hosszú szakmai vitákra lesz szükség.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×