Nagy a hiány hajóskapitányokból Magyarországon, és kevés a matróz is, a cégek sokszor nyugdíjasokat hívnak vissza dolgozni - írta a csütörtöki Világgazdaság.
A lap érdeklődésére Horváth Imre, a Személyhajósok Szövetségének főtitkára közölte, hogy
a megfelelő szaktudású hajóvezetőket többszörös fizetéssel csábítják át nyugati vizekre.
Míg Magyarországon átlagosan havi 350-500 ezer forintot keres egy tapasztalt kapitány, addig nyugati államokban legalább 4000 eurót (mintegy 1,3 millió forintot). Ezért több száz magyar szakember dolgozik a Rajnán és a nagyobb francia folyókon, miközben
Magyarországon csupán három-négyszázan teljesítenek szolgálatot. Sok fiatalt az riaszt el a pályától, hogy a munka gyakori távolléttel jár
- mondta.
Bencsik Attila, a Magyar Hajózási Országos Szövetség alelnöke nagyrészt egyetértett a fentiekkel. Kiemelte, hogy mivel a magyarországi hajósképzés rendkívül magas színvonalú, nem meglepő, hogy keresettek a magyar szakemberek. Évente harminc-negyven jelentkező akad magyarországi képzésre, közülük húsz-huszonöten szerzik meg a hajóvezetői végzettséget - közölte.