INFORÁDIÓ 
2019. április 24. szerda
György

kupon

vásárlás

akció

webáruház

budapesti békéltető testület

Megmutatjuk, hogyan kerülje el a kuponos akciók csapdáit

Megmutatjuk, hogyan kerülje el a kuponos akciók csapdáit

Infostart

Sokat spórolhatunk a webáruházak tél végi akciós ajánlatain, gomba módra szaporodnak a kuponos cégek és gyűjtőoldalak, amelyek több ilyen jellegű vállalkozás ajánlatait gyűjtik össze. Mire figyeljünk a kuponos akciós vásárlások során?

A Budapesti Békéltető Testülethez gyakran érkeznek panaszok arra, hogy a kuponos vásárlások során jogellenesen korlátozzák a fogyasztói jogokat bizonyos webáruházak.

Manapság kuponnal szinte bármilyen terméket vagy szolgáltatást megvásárolhatunk az luxusutazástól, a fogfehérítésen át az okostelefonig.

A kuponos webáruházak mindent elkövetnek, hogy a fogyasztókat vásárlásra bírják, gondoljunk csak az „1 -et fizet 2-t vihet akciókra" vagy a 20%-90%-os árengedménnyel kecsegtető kuponokra.

A kedvezményes árak sokszor vásárlásra csábítják a fogyasztókat, de mielőtt vásárolnak néhány fontos dolgot jó szem előtt tartani - hívja fel közleményében a figyelmet a Budapesti Békéltető Testület.

A kuponos oldalak a termékeket vagy szolgáltatásokat csak közvetítik, nem értékesítik, így

vásárlás esetén nem a kuponos oldal és a vevő között jön létre a szerződés, hanem a terméket ténylegesen eladó, vagy a szolgáltatást nyújtó cég és a vevő között.

Ezért a kupon megvásárlása előtt tájékozódjunk, hogy kitől is vásároltunk. Ennek azért van jelentősége, mert a közvetítő által értékesített szolgáltatásért általában nem tartozik sem jótállási, sem szavatossági kötelezettséggel a kuponos oldalt üzemetető cég. Mindig meg kell győződni arról, hogy a rendelkezésre álló információk alapján ki az, akitől az adott terméket vagy a szolgáltatást várhatják.

A kuponos vásárlásnál az ajánlat tartalmának elfogadásával, annak internetes visszaigazolásával a felek között a szerződés létrejön. Annak tudatában kössünk szerződést, hogy a weboldal üzemeltetője nem feltétlenül felel a főszolgáltatás, vagyis a megrendelt termék vagy szolgáltatás hibájáért. Ez mindig attól függ, hogy a kupon kiállítását követően a fogyasztó melyik vállalkozással állt valójában kapcsolatban, melyik vállalkozásnak fizetett, a fizetésről melyik vállalkozás állított ki számlát, ténylegesen ki adta át a terméket, a jótállási jegyet.

Mint minden internetes vásárlásnál, így a kuponos vásárlások esetén is általában

megilleti a fogyasztót a kupon megvásárlásától (általában a letöltésére feljogosító linket tartalmazó elektronikus levél kézhezvételétől) számított 14 napon belüli indokolás nélküli elállási jog.

Elállás esetén visszajár a fogyasztó részére a kupon vételára. Az elállási jog gyakorlása alól a kuponos vásárlásnál is vannak kivételek, melyeket a fogyasztói szerződésekre vonatkozó jogszabály is meghatároz, így különösen repülőjegy, zárt csomagolású vagy higiénés termékek, folyóiratok, CD-k megvásárlása. Mivel a kupont interneten vásároljuk, a kuponos cég Általános Szerződési Feltételei fognak ránk vonatkozni, mert ezek az ajánlat elfogadásával automatikusan a szerződésünk részét képezik.

A kinyomtatott kupont, a megrendelésről és a visszaigazolásról kapott elektronikus levelezést is érdemes megőrizni a későbbi viták elkerülése végett.

Ha a kuponnal igénybevett szolgáltatás nem felel meg az előzetes tájékoztatásnak, illetve a szerződési feltételnek, akkor a hibás teljesítésre hivatkozással követelhetjük a szolgáltatás díjának mérséklését vagy egyéb kártérítést. Ha hibás terméket vásárolunk kuponnal, akkor is élhetünk a hibás teljesítés esetén fennálló szavatossági és jótállási igényünkkel.

Ha a vásárló az alábbiak szerint jár el, kevesebb bosszúság érheti:

1.A kupon megvásárlása előtt alaposan el kell olvasni, hogy pontosan milyen terméket vásárolunk meg és milyen feltételekkel. Fontos tudnunk, hogy kivel állunk szerződéses kapcsolatban!

2. Érdemes tájékozódni a kupon tényleges kibocsátójáról, a kupon beváltásának részletes feltételeiről, így különösen a kedvezmény mértékéről, a kupon érvényességi idejéről, a beváltás helyéről. Nézzük meg, hogy a hirdetett ár valóban kedvezményes-e!

3. A vásárlás előtt szerezzünk be információkat a kuponnal kapcsolatban a tényleges kibocsátótól is, mert sokszor a kuponos oldal nem ad részletes, teljes körű tájékoztatást a beváltási feltételekkel kapcsolatban.

4. A kuponnal, a megrendeléssel kapcsolatos információkat érdemes kinyomtatni vagy a számítógépünkön elmenteni.

5.Tájékozódjunk a kuponos cég Általános Szerződési Feltételeiről!

6. Ha utazási szolgáltatást vásároltunk kuponnal, akkor ellenőrizzük a kupon beváltási helyén, azaz a szálloda saját honlapján lévő fontosabb információkat! A kuponár mellett sokszor plusz költségek (hétvégi felár, idegenforgalmi adó, parkolási díj..stb.) is felmerülhetnek. Általában ilyen utazási kuponokat kiemelt idegenforgalmi időszakokban vagy hétvégén nem lehet beváltani.

7. Ha vitánkat nem tudjuk a vállalkozással közvetlenül rendezni, akkor érdemes a Budapesti Békéltető Testülethez fordulni, ez már mobilapplikáción keresztül is lehetséges.

Nyitókép: Pixabay
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018