Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt összesen 125 millió forint bírságot szabott ki szeptember végén a fővárosi kormányhivatal a Ryanair és Wizz Air fapados légitársaságokra, azonban úgy tűnik, a pénzhez nem fog egykönnyen hozzájutni.
Mint a pénteki Világgazdaságban megjelent, az elsőfokú, nem jogerős ítélet alapján
a Ryanair biztosan nem fizeti ki az őt sújtó 100 milliós részt,
de olybá tűnik, hogy a magyar hátterű Wizz Air sem hagyja annyiban a 25 milliós büntetést.
A két társaság ellen júliusban, illetve augusztusban indítottak eljárást; a Ryanair esetében azért, mert a fővárosi kormányhivatal szerint két, Las Palmasra érkező repülővel voltak gondok. Az egyik esetben csak az érkező terminálon közölték az utasokkal, hogy egyes csomagjaik Budapesten maradtak, a másiknál
már a fedélzeten ülő utasokat túlsúlyra hivatkozva tájékoztatták arról, hogy nem minden csomagot tudnak elvinni, és száljon le, aki nem akar a csomagja nélkül menni.
A Wizz Airrel kapcsolatos problémáról a fővárosi kormányhivatal csak annyit hozott nyilvánosságra, hogy "nem teljesítette szerződéses kötelezettségeit", "nem biztosít előzetesen kifizetett szolgáltatásokat", illetve "semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait". A Világgazdaság azonban úgy tudja, hogy augusztus 2-án beszállítói hibából lassult le az utasfelvétel és késett a társaság több járata.
A társaságok október 10-ig élhetnek a fellebbezés jogával.