A kormányhivatal vizsgálata alapján egyértelművé vált, hogy a légitársaságok az említett esetekben nem tettek meg minden tőlük elvárhatót az utasok megfelelő tájékoztatása érdekében. Ezért
a Ryanair légitársaságot súlyos mulasztása miatt 100 millió forint, a Wizz Air társaságot 25 millió forint megfizetésére kötelezik
- közölte a Miniszterelnökség.
"Valamennyi, Magyarországot érintő légitársaságnak be kell tartania a magyar jogszabályokat, és mindent el kell követniük azért, hogy az utasok megfelelő szolgáltatást kapjanak. Elfogadhatatlannak tartjuk az utasok hátrányára elkövetett mulasztásokat, amelyek ellen a jövőben is határozottan és szigorúan fellépünk" - teszik hozzá.
A két fapados társaság ellen július végén, illetve augusztus elején indított fogyasztóvédelmi eljárást a kormányhivatal. A Miniszterelnökség akkor közlése szerint a Wizz Air tisztességtelen a magyar fogyasztókkal szemben, mert nem teljesíti a szerződésben vállalt kötelezettségeit, és nem biztosítja az utasok által előzetesen kifizetett szolgáltatásokat, mindeközben "semmibe veszi a fogyasztóvédelem alapvető szabályait". A WizzAir több járatánál is előfordult a nyáron sajtóhírek szerint, hogy nem tudtak elszállítani minden jeggyel rendelkező utast, mert nem fértek föl az adott gépre. A Ryanairrel szemben a légitársaság sorozatos, a poggyászkezeléssel kapcsolatos incidensei miatt indított eljárást György István fővárosi kormánymegbízott. A Ryanair Budapestről a Kanári-szigetekre tartó járatain fordult többször is a nyáron, hogy túlsúlyra hivatkozva nem vitte el a légitársaság az utasok feladott poggyászát.