Infostart.hu
eur:
387.72
usd:
331.03
bux:
109485.87
2025. december 19. péntek Viola
Járművek várakoznak 2018. január 6-án az M1-es autópályán a hegyeshalmi határátlépési pont közelében, ahol a megnövekedett forgalom miatt hat kilométeres torlódás alakult ki.
Nyitókép: Krizsán Csaba

Brüsszel vizsgálatot indít a német autógyárak ellen

Most új témában vizsgálódnak: visszatartottak-e még nem alkalmazott technológiákat?

Kartell alakításának gyanújával vizsgálatot indít a német autógyárak ellen az Európai Bizottság annak kiderítésére történt-e közöttük versenyellenes megállapodás a motorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztésében és bevezetésében.

"A bizottság tüzetesen meg fogja vizsgálni, kötött-e megállapodást a BMW, a Daimler és a VW márka, illetve a Volkswagen konszern leányvállalatai, az Audi és a Porsche arról, hogy elkerüljék a versenyt egymással a benzin- és dízelmotorok károsanyag-kibocsátását csökkentő technológiák fejlesztése terén" - közölte Margrethe Vestager uniós versenyjogi biztos.

A károsanyag-kibocsátást csökkentő technológiák a környezetszennyezés mérséklését szolgálják - mutatott rá az uniós biztos, hozzátéve, hogy

amennyiben a bizottság gyanúja beigazolódik, az annyit jelent, hogy az autógyárak már rendelkezésükre álló technológiák visszatartásával fosztották meg a vásárlókat környezetbarát autók vásárlásának lehetőségétől.

Margrethe Vestager hangsúlyozta: a vizsgálat nem a motorok károsanyag-kibocsátását a tesztelések során manipuláló és már ismert berendezésekkel (defeat devices) és szoftveres megoldásokkal foglalkozik, hanem új, még nem alkalmazott technológiák fejlesztésével. Közölte: a Bizottságnak bizonyítékai vannak arra nézve, hogy öt német autógyár, a BMW, a Daimler, a VW, az Audi és a Porsche összejátszott az ügyben. Értesüléseik szerint "az ötök" mintegy kétszáz alkalmazottja a kilencvenes évek óta rendszeresen titkos munkacsoportokban folytat egyeztetéseket a verseny kiküszöbölése érdekében.

A német Spiegel lap 2017 júliusában számolt be a német autógyárak között a beszerzési költségekről, beszállítókról, valamint a dízelmotorok károsanyag-kibocsátásáról már mintegy két évtizede folyó egyeztetésekről.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
Túl a mélyponton? Megmozdultak a vállalkozások, indokolt a közös optimizmus

Túl a mélyponton? Megmozdultak a vállalkozások, indokolt a közös optimizmus

Bár a bankrendszer vállalati hitelállománya eddig inkább csak stagnált idén, a támogatott konstrukciók – élükön a 3 százalékos Széchenyi Kártya programmal – már élénkítik a keresletet. A Raiffeisen Banknál tapasztalt 10% körüli állománybővülés, a stabil portfólióminőség, valamint az aktív agrár- és projektfinanszírozás arra utal, hogy a piac túl lehet a mélyponton – még ha a beruházási fordulat jelei egyelőre csak óvatosan rajzolódnak is ki. Kementzey Ferenccel, a hitelintézet vezérigazgató-helyettesével jártuk körbe, hol tart a vállalati bankolás az év végéhez közeledve.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×