Infostart.hu
eur:
384.63
usd:
330.46
bux:
107884.53
2025. december 8. hétfő Mária
Nyitókép: Pixabay

Elviselnénk a reklámokat ingyen wifiért cserébe

A magyar internetezők fele keresi a közterületeken az ingyenes vezeték nélküli internetes pontokat. Közülük sokan akár negyedóránként is hajlandók egy-egy hirdetést megnézni, ha cserébe jó minőségű a hozzáférés - derül ki PushAir magyar innovatív vállalat kutatásából.

Az okos kommunikációs eszközöket használó magyarok több mint fele hajlandó lenne szemet hunyni a reklámok felett az ingyenes wifiért cserébe. A PushAir legfrissebb felmérése szerint a hazai felhasználók 58 százaléka hajlandó lenne a minőségi, szélessávú ingyenes wifiért cserébe reklámfogyasztásra, míg ezt a lehetőséget 100 válaszadó közül csak 42 utasította el kategorikusan. A megkérdezettek 29 százaléka a bejelentkező képernyőn találkozna legszívesebben a reklámokkal.

Az InfoRádiónak Bicsérdy Gergő, a PushAir stratégiai igazgatója azt mondta, hogy az embereknek nagyjából a fele hajlandó keresni a wifiket, előszeretettel nézi közterületeken, kávézókban, és keresi az ilyen lehetőségeket.

"15 percenként, félóránként, vagy csak a bejelentkező képernyőn néhány másodpercnyi kreatív tartalom abszolút nem jelent a felhasználóknak problémát"

- mondta Bicsérdy Gergő.

Az igazgató kifejtette, hogy ők általában hat és kilenc másodperc hosszúságú megszakítást szoktak javasolni, mert ez még nem okoz türelmetlenséget a felhasználóknak. A 15 másodperc feletti időtartam tapasztalataik szerint már zavaró tud lenni.

A wifi sebessége mellett a felhasználóknak még a biztonság nagyon fontos - emelte ki Bicsérdy Gergő. A felhasználók rögtön a kapcsolódás előtt megtekinthetik, hogy milyen felhasználási feltételek vonatkoznak rájuk az ingyen wifi igénylésénél, és eldönthetik, hogy élnek-e vele.

"Magyarországon egy jelentős olyan anyagi háttérrel rendelkező felhasználó réteg van, amelynek ez a jó minőségű, nagy sebességű ingyenes internetelérés még kifejezetten vonzó lehetőség" - tette hozzá Bicsérdy Gergő.

A megkérdezettek többsége a mobilkommunikációs eszközön végzett három leginkább jellemző tevékenységként a közösségimédia-felületeken történő barangolást (64%), a böngészést (62%) és az e-mailes levelezést (52%) jelölte meg. A legjellemzőbb tevékenységek köréből alig maradt le a térképek és menetrendek ellenőrzése (49%), valamint a híroldalak olvasása (30%).

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor Törökországban: ez „komoly dolog”

Törökország biztosítja és garantálja az orosz energiahordozók útvonalát Magyarországra – mondta Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn Isztambulban. A magyar miniszterelnök arról is beszámolt, hogy a két ország a jövőben összehangolja a béketeremtési erőfeszítéseit.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.09. kedd, 18:00
Maruzsa Zoltán
a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára
Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Nagyon felpörgött az orosz előrenyomulás, Trump kihátrálhat az ukrajnai háborúból – Háborús híreink hétfőn

Oroszország novemberben mintegy 320 négyzetkilométerrel növelte az általa ellenőrzött ukrán területek nagyságát, ami a háború kezdete óta az egyik leggyorsabb előrenyomulásnak számít. Az ukrán DeepState szerint ez körülbelül kétszerese az októberi területszerzésnek. Donald Trump amerikai elnök fia, Donald Trump Jr. szerint apja akár ki is hátrálhat az ukrajnai háborúból, amely szerinte nincs ott az Egyesült Államok számára legfontosabb tíz dolog között. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×