Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Frankfurt, 2017. szeptember 12.A Renault Symbioz a 67. Frankfurti Nemzetközi Autószalon első sajtónapján, 2017. szeptember 12-én. (MTI/EPA/Armando Babani)
Nyitókép: ARMANDO BABANI

Létrejöhet a világ legnagyobb autóipari csoportja

Teljes fúzióról folytat egyeztetés az egymással szoros technológiai együttműködést folytató Renault és Nissan autógyár a Bloomberg üzleti hírügynökség csütörtökön megjelent beszámolója szerint.

A fúzióval létrejövő autóipari konszern élén a Renault és a Nissan vezérigazgatói posztját párhuzamosan betöltő és az egyesülést erősen szorgalmazó Carlos Ghosn állna. Az egyesülés legnagyobb akadálya a Renault irányításába beleszólási jogot biztosító francia állami tulajdonrész.

A francia pénzügyminisztérium és a Renault egyaránt elzárkózott a Bloomberg értesülésének a kommentálásától, a Nissan szóvivője pedig kijelentette, hogy nem foglalkoznak híresztelések és találgatások kommentálásával.

  • Carlos Ghosn már februárban jelezte egy beszédében, hogy szándékában állt a két vállalat közötti együttműködést "vissza nem fordíthatóvá" tenni.
  • Márciusban pedig médiaértesülések jelentek meg arról, hogy Carlos Ghosn a francia állam tulajdonrészének a kivásárlását igyekszik elérni. Ez utóbbit azonban mindkét érintett fél "spekulációnak" minősítette.

A Renault és a Nissan 1999 óta folytat együttműködést a beszállítói lánc optimalizálásában és technikai fejlesztésekben. Az együttműködés kölcsönös részvénytulajdonnal van megerősítve: a Renault 43 százalékos Nissan-részesedéssel rendelkezik, a Nissan pedig 15 százalékos Renault pakettet tudhat magáénak. Csakhogy a Renaultban a francia államnak is van egy 15 százalékos, a cég működésébe beleszólást biztosító pakettje.

Élve ezzel a lehetőséggel legutóbb például jelentős mértékben megkurtította Carlos Ghosn javadalmazását a francia állam.

Az autógyárak fúziójával a Nissan ellenőrzése alatt álló Mitsubishi autógyárat is beszámítva a világ legnagyobb autóipari csoportja jönne létre - ha a Volkswagen konszernről leszámítjuk annak haszongépjármű gyártó érdekeltségeit, a MAN és Scania cégeket. Tavaly a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség 10,6 millió, a Volkswagen konszern 10,7 millió járművet gyártott.

A Renault és a Nissan autógyárak együttes piaci tőkeértéke a tőzsdén több mint 60 milliárd euró. A fúziós értesülés hatására a Renault részvénye több mint nyolc százalékkal egy évtizede a legmagasabbra erősödött a párizsi tőzsdén, majd az árfolyamnyereség később öt százalékra mérséklődött. A tokiói tőzsde már zárva tartott a hír megjelenésekor.

Címlapról ajánljuk

Varga G. Gábor: még egy olyat, mint az azerbajdzsáni repülőgép szerencsétlensége volt, nem engedhet meg magának a légi közlekedés

Az orosz-ukrán háború az elmúlt három és fél évben jóformán az egész világon megváltoztatta a légi közlekedést, hiszen Ukrajna felett tilos civil gépekkel repülni, Oroszország légterét pedig a kölcsönös szankciók miatt számos légitársaság nem használhatja. Ez mindent átalakított: az útvonalakat, a menetrendeket és az árakat is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

Sugárzásveszélyre figyelmeztetnek Csernobilban, puccsot szerveznek Moszkvában - Háborús híreink Ukrajnáról szombaton

A Nemzetközi Atomenergia-ügynökség (NAÜ) friss jelentése szerint megrongálódott a csernobili szarkofág a februári dróntámadást követően, így nem tudja ellátni elsődleges biztosági feladatát, vagyis a sugárzás megakadályozását. Bassár el-Aszad bukott szíriai diktátor egykori hívei szervezkednek Moszkvából, a céljuk, hogy felkeléseket szítsanak az új kormány ellen, és visszaszerezzék elvesztett befolyásukat. Állítólag már 50 ezernél is több harcost számlál a mozgalom. Oroszország tengeri blokáddal válaszolhat az ukrán kikötőkből induló áruszállítmányokra az orosz tartályhajókat ért ukrán dróntámadások után. Ez az akció azonban sok veszélyt rejt: Moszkva pontosan a növekvő veszteségek miatt vonult vissz a Fekete-tengerről.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×