A szervezet felhívta a figyelmet, hogy "hazánkba átlagéletkorát számítva 12 éves használt autók áramlanak be akadálytalanul, sőt az adórendszer ösztönzése mellett.
A gépjárműpark életkora immár meghaladja a 14 évet, korösszetétele pedig igen egészségtelen,
átlagosan EURO 4-es besorolású" - írták közleményükben.
Ez az MGE szerint azt jelenti, hogy a beáramló használt import a jelenleg forgalmazott új gépjárművekhez képest szálló porban 50 szeres, nitrogénoxidban 3 szoros károsanyag kibocsátást produkál.
Úgy gondolják, hogy legfőbb ideje határozott szabályozási lépéseket tenni a használt importból származó gépjárművek behozatalának olyan motiválására, amely – gazdasági, pénzügyi eszközökkel – a kisebb kibocsátású gépjárművek behozatalát támogatná.
Korábbi javaslataik nyomán sürgetik az állami lépések megtételét, mielőtt a német és esetleg más fejlettebb országokban élő autótulajdonosok által várhatóan levetett idősebb dízelautók tömegesen és olcsón az országba kerülnének, és nehogy a várható diesel autó dömping felkészületlenül érje Magyarországot.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete a kW adó átalakítását javasolta úgy, hogy az a kisebb kibocsátású járműveket részesítse adóelőnyben és nem fordítva. Emellett átfogó javaslatot tettek egy környezetvédelmi alapú gépjármű adórendszer bevezetésére.
Kiemelték ugyanakkor, hogysem a német bíróság határozata, sem más országok tervezett lépései nem érintik az EURO 6 környezetvédelmi besorolású, vagyis 2014. január 1-e után gyártott gépjárműveket. Ennek megfelelően e járművek beszerzése semmiféle kitiltási kockázattal nem jár.