INFORÁDIÓ
2021. április 20. kedd
Tivadar

hennesmauritz

ruházat

Boltokat zárhat be az egyik legnagyobb ruhabolt-lánc

Infostart / InfoRádió

A cég részvényei több mint 15 százalékot zuhantak - írja a hvg.hu

Majdnem kilencéves mélypontjára csökkent a Hennes & Mauritz AB (H&M) árfolyama pénteken a stockholmi tőzsdén, miután a svéd vállalat arról számolt be, hogy üzleti évének utolsó negyedében még saját várakozásaitól is messze elmaradtak bevételei - írja a hvg.hu.

A H&M Hennes & Mauritz AB svéd vállalat a spanyol Inditex után a világ második legnagyobb ruházati kereskedelmi vállalata. A november 30-án véget ért három hónapban a svéd vállalat 50,4 milliárd korona 5,97 milliárd dollár) árbevételt ért el, ami 4 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól. Az árfolyamhatást nem számolva 2 százalékos volt a visszaesés mértéke. Ez azért még nem magyarázná meg a 15 százalékos árfolyamesést, és az sem, hogy a Reuters által megkérdezett elemzők korábban minimális növekedést jósoltak.

A H&M közleményében azt írta, az a gond, hogy a divatmárkák internetes eladása felfelé ívelt a negyedik negyedévben, de csökkent a vásárlók száma.

A spanyol vetélytárs Inditex, amely egyebek között a Zara, a Bershka, a Stradivarius és a Massimo Dutti tulajdonosa, évek óta lekörözi a svédeket. Ennek magyarázata, hogy termékeinek több mint felét az eladási piacaihoz közeli helyeken gyártatja, így sokkal hatékonyabb az ellátási lánca. A svéd vállalat termékei négyötödét Ázsiában gyártatja, messze azoktól az országoktól, ahol értékesíti azokat.

A H&M boltbezárásokra kényszerül: a Bloomberg idézi a cég szeptemberben közölt terveit, amely szerint idén 385-tel nő üzletei száma, úgy, hogy 90 boltot bezárnak - olvasható a hvg.hu-n.

A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018