eur:
410.54
usd:
391.8
bux:
79733.48
2024. november 25. hétfő Katalin
Így alakul az Opel jövője - itt a nagy bejelentés

Így alakul az Opel jövője - itt a nagy bejelentés

Az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója csütörtökön bejelentette a cég stratégiai tervét.

Michael Lohscheller, az Opel Automobile GmbH vezérigazgatója csütörtökön bejelentette a pénzügyi hátteret helyreállító, valamint a fenntartható versenyképességet és növekedést javító PACE! stratégiai tervet.

Valamennyi PACE! kezdeményezés hozzájárul ahhoz, hogy az autós üzletág pozitív szabad pénzforgalmat (cashflow) generáljon és az árbevétel-arányos működési eredmény elérje az első fázisban, 2020-ig a két százalékot, illetve a hat százalékot 2026-ig. Az erőforrások közös kihasználása évente 1,1 milliárd eurónyi szinergiát szabadít fel 2020-ra, és 1,7 milliárdot 2026-ra. Mindegyik lépés elősegíti az Opel/Vauxhall nullszaldós határának leszállítását évi 800 ezer járműre, előnytelen körülmények között is nyereséges üzleti modellt hozva létre.

A Groupe PSA technológiáihoz való teljeskörű hozzáférésnek köszönhetően, az Opel/Vauxhall európai vezető szerepet fog játszani a CO2csökkentés területén . 2024-re valamennyi európai személyautó-sorozata elektromos hajtást kap – a kínálatban lesz tisztán akkumulátoros-, valamint konnektoros hibrid is, hatékony belsőégésű motorral kiegészítve. 2020-ra négy villanyautó modellt visz piacra az Opel/Vauxhall, közöttük lesz a Grandland X plug in hybrid és az új generációs Corsa tisztán villanyautós változata.

Versenyképesség

2020-ra a vállalat megerősíti versenyképességét azzal is, hogy autónként 700 euróval csökkenti a költségeket.

A marketing költségeket több mint tíz százalékkal teszik hatékonyabbá.

Az összesített hatékonyságot növeli valamennyi terület komplexitásának csökkentése, az általános adminisztrációs költség/árbevétel arány 5.6-ról 4.7 százalékra faragása, valamint az iparági élvonalat képviselő bérköltség/árbevétel arány kialakítása. A kutatás-fejlesztés és a tőkeberuházás 2020-ig előirányzott optimalizálása az autóértékesítési árbevétel, a gyártás és az adminisztráció 7-8 százalékánál, valamint 1,2 milliárd euró működő tőke felszabadítása 2022-ig szintén hozzájárul a szinergiák kihasználásához.

A gyártóüzemek javuló versenyképessége új termék allokációt fog eredményezni, ami javítani fogja a kihasználtságot a következő évtizedben.

Valamennyi Opel/Vauxhall üzemben gyártják majd a Groupe PSA által fejlesztett CMP és EMP2 padlóvázán alapuló modelleket.

Először 2019-re az eisenachi gyárban terveznek egy EMP2-alapú SUV-ot előállítani; Rüsselsheimbe pedig egy ugyancsak EMP2 padlóvázra épülő D-szegmensbe tartozó jármű kerül.

Az új hajtóművek gyártási helyének kijelölése az Opel/Vauxhall üzemekben párhuzamosan történik majd az átállással a GM motorjairól és sebességváltóiról a Groupe PSA gyártmányaira.

“A PACE! felszabadítja teljes potenciálunkat. Ez a terv döntő jelentőségű a vállalat szempontjából, amely képes megvédeni alkalmazottainkat kedvezőtlen gazdasági körülmények között is, s amely fenntartható, nyereséges, globális villanyautós céggé teszi az Opel/Vauxhallt. Így lesz biztos a jövőnk, mi pedig az ismert német kiválósággal járulunk hozzá a Groupe PSA fejlődéséhez. A tervek megvalósítása máris beindult, valamennyi csapatunk, munkatársunk eltökélt, hogy elérje a kitűzött célokat,” - mondta az Opel elnök-vezérigazgatója, Michael Lohscheller.

Hozzátette:

a tervet azzal a világos szándékkal állítottuk össze, hogy megőrizzük valamennyi gyártóüzemünket, és tartózkodjunk a kényszerű leépítésektől Európában.

Az munka-költségek szükséges és fenntartható csökkentését átgondolt intézkedésekkel kell elérni, például innovatív munkaidő-koncepciókkal, önkéntes programokkal vagy előrehozott nyugdíjazásokkal.

Valamennyi új Opel/Vauxhall járművet Rüsselsheimben tervezünk, amely a teljes Groupe PSA globális kompetenciaközpontjává alakul át. Már kijelöltük az első szakterületeket, például az üzemanyag cellát, bizonyos automatizált vezetési technológiákat és vezetőtámogató rendszereket. Ez továbbra is garantálja a német műszaki minőséget és a megfizethető innovációkat. Az Opel/Vauxhallnál összesen használt padlóvázak száma a jelenlegi kilencről kettőre csökken 2024-ig, a hajtómű-családoké pedig tízről négyre. “A jármű arhitektúrák és a hajtómű-családok összehangolása jelentősen csökkenti a fejlesztés és a gyártás komplexitását, ez nagyobb léptékeket és szinergiákat hoz magával, illetve hozzájárul az általános nyereségességhez,” - mondta Lohscheller.

Az Opel/Vauxhall az eredetileg vártnál gyorsabban áll át a Groupe PSA hatékony és flexibilis járműkonstrukcióira. 2024-től kezdve valamennyi Opel/Vauxhall személyautó közös Groupe PSA padlóvázra épül. A következő ilyen járművek: a Combo 2018-ban, illetve a bestseller Corsa új generációja, 2019-ben. Ez az irányvonal folytatódik évente egy nagyobb járműbemutatóval. Valamennyi karosszéria- változatot beleértve kilenc új modellt hoz ki az Opel/Vauxhall 2020-ig. Az új modellsorral versenyképesebbé tehető az Opel/Vauxhall márkák árképzése, és négy százalékpontnyival csökken a különbség az irányadó szinthez képest.

A markánsabb profilú és megerősödött Opel/Vauxhall márkák értékesítését támogatják olyan kezdeményezések, mint az eddigieknél is attraktívabb pénzügyi- és lízingajánlatok az Opel és a Vauxhall Financial Services pénzügyi szolgáltatótól.

Továbbá az Opel húsz új exportpiacra lép be 2022-ig, majd középtávon globálisan megvizsgál egyéb nyereséges exportlehetőségeket is.

A pénzügyileg attraktív könnyű haszonjármű üzletág növekedésének elősegítésére az Opel/Vauxhall új modelleket hoz ki, és új piacokon jelenik meg, azzal a céllal, hogy 2017-től 2020-ig 25 százalékkal fokozza a könnyű haszonjárművek értékesítését.

A PACE! programot az Opel/Vauxhall azzal a céllal alkotta meg, hogy már rövid távon is növelje a cég teljesítményét valamennyi alkalmazottjának a javára,” - mondta Lohscheller.

Címlapról ajánljuk
„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

„Helyettünk is hős” – Megnyílt a Puskás Múzeum

"A magyar futball öröksége kötelez és muníciót is ad nekünk" – mondta a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök, Puskás Ferencet a magyar futballisták és minden 10-esek példaképének nevezve, akiről Czibor Zoltán azt mondta: "ha az Öcsi egyszer belerúgott a labdába, abból két gól lett".
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

Az innovációs ökoszisztéma felrázása érdekében új vezetői posztot is bevet az NKFI Hivatal

A Kutatási Kiválósági Tanácsban (KKT) október 1-jétől betöltött elnöki pozíciója mellett az innovációra és tudománypolitikára fordított hazai költségvetési források fő allokátorának számító Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal (NKFI Hivatal) tudományos társelnöki feladatkörét is ellátja Domokos Péter. Az NKFI Hivatal új vezetői pozíciójáról, illetve a két tisztség együttes betöltésének előnyeiről magát Domokos Pétert, illetve az NKFI Hivatal elnökét, Kiss Ádámot kérdeztük. A páros interjúból kiderül az is, hogy a Domokos Péter szerint miért volt szükség az OTKA átalakítására. A KKT elnöke arról is beszélt, hogy az első ízben meghirdetett Research Grant Hungary program keretében azon dolgoznak, hogy több neves külföldi és külföldön dolgozó kiemelkedő magyar kutatót csábítsanak Magyarországra, akik jövőre hazai intézményekkel közösen fognak kutatási projekteken dolgozni. Az NKFI Hivatal elnöke a K+F-ráfordítások kapcsán azt emelte ki, hogy szemléletválásra van szükség ahhoz, hogy a magyar gazdaság versenyképességét alapvetően befolyásoló kutatásfejlesztési és innovációs finanszírozás az 1-1,5% közötti GDP-arányos sávból a Budapesti Deklarációban is megfogalmazott 3%-os szintre emelkedjen, és hosszú távon, kiszámíthatóan ott is maradjon, vagy akár a fölé nőjön. Hivatala legfőbb feladatának a költségvetési forrásokból lebonyolított programok és projektek magas színvonalú minőségbiztosítását nevezte. A következő időszak legfontosabb céljának az innovációs szereplők minden eddiginél szorosabb összekapcsolását, valamint az egyetemeken, kutatóintézetekben elért kutatási eredmények szisztematikus felkarolását tekinti. Ezt a munkát támogathatja az eddig öt hazai egyetem mellett létrehozott technológiai transzfercégek (TTC-k) tevékenysége is. Kiss Ádám arról is beszámolt, hogy az NKFI Hivatal még idén meghirdeti a 15 milliárdos keretösszegű nagyvállalati innovációs programot.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×