Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Nem is olyan jó Magyarországnak az elektromos autók terjedése

Nem is olyan jó Magyarországnak az elektromos autók terjedése

Negatívan érintheti az elektromos autók elterjedése a magyar gazdaságot - mondta az InfoRádiónak az Erste Bank olajipari elemzője.

Nagy igény van egy jó minőségű, a belsőégésű motorossal versenyképes elektromos autó piaci megjelenésére

– mondta az Erste Bank olajipari elemzője. Pletser Tamás hozzátette, most úgy tűnik, hogy néhány éven belül elérhető távolságba kerül.

„Ez komoly változást hozhat a világ autóiparában is.

Magyarország ennek nem feltétlenül lesz nyertese,

ugyanis az elektromos autó várhatóan jóval egyszerűbb szerkezet lesz, ahol a legnagyobb hozzáadott értékű eszközöket, például az akkumulátort valószínűleg nem Magyarországon gyártják.”

A változás a sikeres német autógyártók számára is évekig tartó versenyhátrányt okozhat.

„Egyrészt lemaradhatnak, nem lesznek olyan sikeresek, mint eddig voltak, másrészt az összeszerelés a teljes értékláncon belül még kisebb részt fog kihasítani magának. Ez azt jelenti, hogy

kisebb szerepet kaphat az, amiben Magyarország erős.”

Az Erste Bank olajipari elemzője jelezte, a becsléseik szerint a gépjárműipar a beszállítókkal együtt a magyar GDP 8 százalékát teszi ki. Pletser Tamás hozzátette, azt, hogy a változás milyen gyorsan zajlik, nehéz megmondani.

„Az látszik, hogy most még az elektromos autó nem igazán vetélytársa a belsőégésű motornak; jóval drágább és korlátozottabb is a felhasználása. Azonban gyorsan zajlanak a folyamatok, ha lesz versenyképes termék, gyors változást és az autógyártóknak komoly kihívást okozhat.”

A Tesla, ahogy a többi gyártó, a legnagyobb hozzáadott értékű részeket – marketing, dizájn, akkumulátor – jó eséllyel Magyarországon kívül gyártja – mondta az elemző. Ennek ellenére, ha megtelepszik Magyarországon, az abból a szempontból pozitív, hogy egy jelentős növekedés előtt álló cég jelenik meg a piacon – tette hozzá Pletser Tamás.

„A piaci becslés 2020 és 25 közé teszi azt az időpontot, ami a versenyképes elektromos autó megjelenhet.

Ez azon alapul, hogy milyen mértékben csökken a lítiumion-akkumulátorok ára. Jelenleg 150 dollár/kilowattórás költségnél vagyunk, aminek legalább 100-ra kellene süllyednie.”

Pletser Tamás hozzátette, komoly technológiai áttörésekre is szükség lenne, valamint az elektromos autó csak az egyik iránya a fejlesztéseknek,

a japánok például továbbra is a hidrogénhajtás jövőjében hisznek,

de ezen kívül is számos fejlesztés van, ami komoly alternatívát jelenthet a mostani, szénhidrogén alapú közlekedésnek – hangsúlyozta az Erste Bank olajipari elemzője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Kétnapos tárgyalássorozat kezdődött szombaton a floridai Miami városában az Egyesült Államok és Oroszország között. Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja konstruktívnak nevezte az eddigi megbeszéléseket, amelyek vasárnap is folytatódnak. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elmondta, Washington új, háromoldalú tárgyalási formulát javasolt az ukrán és orosz tárgyalópartnereknek Miamiban, amelyben az európai országok is részt vehetnének. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború és a békeerőfeszítések eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×