eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 5. vasárnap Adrián, Györgyi
Nem is olyan jó Magyarországnak az elektromos autók terjedése

Nem is olyan jó Magyarországnak az elektromos autók terjedése

Negatívan érintheti az elektromos autók elterjedése a magyar gazdaságot - mondta az InfoRádiónak az Erste Bank olajipari elemzője.

Nagy igény van egy jó minőségű, a belsőégésű motorossal versenyképes elektromos autó piaci megjelenésére

– mondta az Erste Bank olajipari elemzője. Pletser Tamás hozzátette, most úgy tűnik, hogy néhány éven belül elérhető távolságba kerül.

„Ez komoly változást hozhat a világ autóiparában is.

Magyarország ennek nem feltétlenül lesz nyertese,

ugyanis az elektromos autó várhatóan jóval egyszerűbb szerkezet lesz, ahol a legnagyobb hozzáadott értékű eszközöket, például az akkumulátort valószínűleg nem Magyarországon gyártják.”

A változás a sikeres német autógyártók számára is évekig tartó versenyhátrányt okozhat.

„Egyrészt lemaradhatnak, nem lesznek olyan sikeresek, mint eddig voltak, másrészt az összeszerelés a teljes értékláncon belül még kisebb részt fog kihasítani magának. Ez azt jelenti, hogy

kisebb szerepet kaphat az, amiben Magyarország erős.”

Az Erste Bank olajipari elemzője jelezte, a becsléseik szerint a gépjárműipar a beszállítókkal együtt a magyar GDP 8 százalékát teszi ki. Pletser Tamás hozzátette, azt, hogy a változás milyen gyorsan zajlik, nehéz megmondani.

„Az látszik, hogy most még az elektromos autó nem igazán vetélytársa a belsőégésű motornak; jóval drágább és korlátozottabb is a felhasználása. Azonban gyorsan zajlanak a folyamatok, ha lesz versenyképes termék, gyors változást és az autógyártóknak komoly kihívást okozhat.”

A Tesla, ahogy a többi gyártó, a legnagyobb hozzáadott értékű részeket – marketing, dizájn, akkumulátor – jó eséllyel Magyarországon kívül gyártja – mondta az elemző. Ennek ellenére, ha megtelepszik Magyarországon, az abból a szempontból pozitív, hogy egy jelentős növekedés előtt álló cég jelenik meg a piacon – tette hozzá Pletser Tamás.

„A piaci becslés 2020 és 25 közé teszi azt az időpontot, ami a versenyképes elektromos autó megjelenhet.

Ez azon alapul, hogy milyen mértékben csökken a lítiumion-akkumulátorok ára. Jelenleg 150 dollár/kilowattórás költségnél vagyunk, aminek legalább 100-ra kellene süllyednie.”

Pletser Tamás hozzátette, komoly technológiai áttörésekre is szükség lenne, valamint az elektromos autó csak az egyik iránya a fejlesztéseknek,

a japánok például továbbra is a hidrogénhajtás jövőjében hisznek,

de ezen kívül is számos fejlesztés van, ami komoly alternatívát jelenthet a mostani, szénhidrogén alapú közlekedésnek – hangsúlyozta az Erste Bank olajipari elemzője.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kiss László: „a szegény japán ember űrtávcsöve” egy világrekorder csúcsműszer

Kiss László: „a szegény japán ember űrtávcsöve” egy világrekorder csúcsműszer

A vadonatúj földi obszervatórium számos előnye közt az egyik, hogy ezerszer olcsóbb volt a James Webb űrteleszkópnál, és az sem elhanyagolható, hogy ha elromlik, oda lehet menni megjavítani - fogalmazott Kiss László csillagász, akadémikus az InfoRádióban, bemutatva a TAO-t. Megjegyezte: persze azt ne gondolja senki, hogy a kutatók az Atacamába fognak járni, távolról, az interneten, kamerákon megy szinte minden.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Nagyon fontos területet veszíthetnek az ukránok, kiszivárgott Trump súlyos terve - Ukrajnai háborús híreink vasárnap

Szombaton kiderült, hogy Donald Trump újbóli megválasztása esetén a NATO-tagállamokat arra kényszerítené, hogy védelmi kiadásaikat a GDP 3 százalékára emeljék, reagálva ezzel az Oroszország és Kína jelentette fenyegetésekre, miközben az Ukrajnának nyújtott támogatást nem számítaná bele ebbe a keretbe. Eközben a G7 országok vezetői tárgyalásokat folytatnak egy olyan javaslatról, amelynek értelmében Ukrajnának 50 milliárd dollár értékű segélyt nyújtanak, amit az Európában befagyasztott orosz vagyonból származó nyereségből finanszíroznának. Cikkünk folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 5. 12:45
×
×
×
×