A Szegedi Közlekedési Társaság a bruttó órabér ezer forint, a túlóráért, ha ezt a pihenő- vagy szabadidőben kell teljesíteni, akkor százötven százalék jár. A budapesti cégnél az órabér 1300 forint, a munkavállalónak ingyen szállást biztosítanak.
Fővárosi sétajáratra pedig már 1450 forintos órabérért keresnek buszsofőröket.
Németországban ennek a háromszorosát kereshetik a sofőrök, de az egyik német cégnél dolgozó a közösségi oldalon még azt is megjegyezte, hogy évente 500 euró nyaralási támogatást is kapnak - írja a delmagyar.hu.
Egyelőre nem beszélhetünk akut munkaerőhiányról és drasztikus elvándorlásról sem – mondta Majó-Petri Zoltán. Az SZKT ügyvezetője szerint még képesek a távozó munkavállalók pótlására, hetente négyszáz túlóra mellett, így az a szolgáltatás színvonalát nem veszélyezteti.
Tíz-tizenöt sofőr hiányzik az SZKT-nál. – Majó-Petri Zoltán ügyvezető igazgató szerint tavaly huszonöten hagyták ott a céget, tizennyolcat vettek fel. Az idei év első felében tízen mentek el, és ugyanennyit vettek fel a társasághoz a Forgalmi Főmérnökségnél.
Majó szerint legalább ekkora gond a járművezetői csapat korfája és az ezzel összefüggő egészségügyi problémák, a táppénzes napok számának folyamatos emelkedése, ez legalább olyan volumenű probléma, mint az elvándorlás.
Társaságunk törekszik arra, hogy minél több járművezetőnek legyen trolibuszra és villamosra is jogosítványa, így a létszámhiány rugalmasabban kezelhető - tette hozzá Majó.
Mint mondta: vannak más területen dolgozók, jellemzően szerelők, akik jogosítvánnyal rendelkeznek, ilyenkor ők is beállnak vezetni.