eur:
404.21
usd:
354.42
bux:
92985.05
2025. április 28. hétfő Valéria
Most kiderül: ezek a kedvenc autómárkák

Most kiderül: ezek a kedvenc autómárkák

A magyar autósok a német és a japán kocsikat kedvelik leginkább, de a választott márkához meglepően magas arányban hűtlenek – derül ki egy közvélemény-kutatásból.

A világ egyik legnagyobb autós kiadványcsaládja, az Auto Motor und Sport és testvérlapjai több mint negyven éve indították útjára a Best Cars (Az Ön Autója) közvélemény-kutatást, amelyben az olvasók vásárlási szokásaikról, illetve az autóipar jövőjéről alkotott elképzeléseikről is mesélnek. 2016 őszén három földrész 17 országának 21 autós szakkiadványa – köztük az Autó Magazin és a Vezess.hu – vett részt a több mint 200 ezer potenciális autóvásárlót felölelő, globális felmérésen. 

Most kiderül: ezek a kedvenc autómárkák

Az itthoni kutatásban több mint négyezren vettek részt. A 99 százalékban aktív autóvezetőkből álló válaszolók a járműválasztásnál főleg japán vagy német márkákat részesítenek előnyben. Harmaduk tervez két éven belüli vásárlást, köztük fele-fele arányban vannak az új autóban gondolkodók, illetve a használt autó beszerzését fontolgatók. Ami a kiszemelt méretosztályt illeti, markánsan vezetik a piacot az alsó-középkategóriás személygépkocsik és a szabadidőjárművek (utcai terepjárók), mögöttük a városi kisautók jönnek a sorban. 

A márkahűség meglepően alacsony: a vásárlójelöltek 46,8 százaléka hajlandó átpártolni másik gyártóhoz, 42,6 százalékuk még nem biztos a dolgában, és csupán 8,9 százalék ragaszkodik az eddigi, jól bevált márkához. 

Az új autóval szemben támasztott elvárások:

  • könnyen kezelhető és praktikus legyen,
  • tetszetős legyen a formaterve,
  • bővelkedjen funkciókban.

A válaszadók 42 százaléka szerint változatlanul státuszszimbólum az autó, ami sokat mond el gazdájáról. Érdekes ugyanakkor, hogy szintén sokan nevezték kiemelt fontosságúnak a környezetvédelmi szempontokat (42,5 százalék), míg ennél is többen állították, hogy hajlandóak magasabb összeget elkölteni a kiváló minőség érdekében (46,1 százalék). 

A jövő fejlesztéseit illetően a válaszadók többsége bízik az elektromos közlekedés térhódításában, közel 70 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy a hatótávolság-növelővel (fedélzeti áramfejlesztővel) felszerelt elektromos autóké a jövő. A fedélzeti internet és a járművek közötti kommunikáció mellett a hagyományos és plug-in hibridek is kedvező fogadtatásra számíthatnak.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk

Akkor lesz új pápája az egyháznak, amikor ő elfogadja a döntést

A pápaválasztó konklávé május 7-én kezdődik - jelentette be Matteo Bruni szentszéki szóvivő. Már meg is kezdődött a Sixtus-kápolna előkészítése az eseményre, az épületet lezárták a látogatók elől. A konklávé menetéről Kuzmányi István, a Magyar Kurír és az Új Ember főszerkesztője beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.29. kedd, 18:00
Szomráky Béla
újságíró, Olaszország-szakértő
Milliók maradtak áram nélkül Európában – Élőben követjük a fejleményeket!

Milliók maradtak áram nélkül Európában – Élőben követjük a fejleményeket!

Spanyolországban, Portugáliában és Dél-Franciaország egyes részein súlyos áramkimaradások bénították meg az életet, több millió embert érintve. A hirtelen fellépő áramzavarok okait továbbra is vizsgálják a szakemberek: bár kezdetben felmerült, hogy az áramhálózatot kibertámadás érhette, a legfrissebb jelentések szerint egy ritka légköri jelenség okozhatta az áramellátás összeomlását. A hatóságok szerint az áram visszakapcsolása fokozatosan történik, de a teljes helyreállítás akár tíz órát is igénybe vehet. Az áramkimaradás következtében több közszolgáltatás is leállt, és sok helyen még az ivóvízellátás is akadozik. Cikkünk az áramhelyzet alakulásával párhuzamosan folyamatosan frissül.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×