Magyarország pályázaton nyert pénzt az Európai Uniótól LNG-töltő (Liquefied Natural Gas, azaz cseppfolyósított földgáz) állomások létrehozására, és LNG-meghajtású autóbuszok kifejlesztésére és gyártására. Az Ikarus az első ilyen autóbuszt augusztus végén, szeptember elején mutatja be. Az unióval történt megállapodás alapján ebben az időpontban még csak a terveket kell bemutatni, de én szeretném ha addigra az autóbusz is elkészülne - mondta el Széles Gábor a Magyar Hírlapnak.
Az LNG ára annyira versenyképes, hogy az Amerikai Egyesült Államok a palagázból előállított LNG-t tartályhajókkal szállítja Európába, magyarán szólva az orosz földgáznak nagyon komoly vetélytársa lett - mondta az Ikarus vállalatcsoport tulajdonosa, hozzátéve, hogy ebből adódóan csökkenhet az EU orosz földgáztól való kitettsége.
Európán belül a legnagyobb LNG-felhasználók a skandináv államok, a Benelux államok, Nagy-Britannia és újabban Spanyolország.
Az unió az LNG-vel hajtott autóbuszok közlekedtetését támogatja, azzal is, hogy LNG-töltőállomás-hálózat létrehozását finanszírozza. Ezek ugyanis egyáltalán nem okoznak környezetszennyezést, mint a hagyományos járművek, emellett lényegesen nagyobb oktánszámmal rendelkeznek.
Széles Gábor hozzátette még, hogy Magyarországon is megkezdődött az LNG-hajtóanyag-előállító üzemek létesítése.
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!