eur:
393.01
usd:
366.42
bux:
0
2024. április 26. péntek Ervin

Ennyit költünk szaloncukorra

A magyar édességpiac éves forgalma - polci áron számolva - várhatóan mintegy 200 milliárd forintot tesz ki az idén, átlagosan 5 százalékkal bővül - mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke csütörtökön Budapesten.

Sánta Sándor közölte: a magyar édességpiacot termékeikkel a külföldi gyártók uralják 85-86 százalékban. A magyar gyártóktól származó termékek értéke mintegy 30 milliárd forint, termelési értéken mintegy 15 milliárd forint.

Hozzátette: a magyar cégeknél több új beruházás volt, az elmúlt másfél évben mintegy 6-8 milliárd forint értékben, ami az értékesítésben bővülést hoz, ugyanakkor volt néhány felvásárlás is, ami az import arányát növelheti - mondta Sánta Sándor.

A Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke közölte: a piacon töretlenül nő a táblás termékek aránya, hullámzóan ugyan, de szintén emelkedik a desszertek fogyasztása, a szezonális termékek forgalma volumenben ugyan stagnál, de értékben évről évre emelkedik. Ez azt jelzi egyértelműen, hogy a piacon egyre inkább a minőségi termékeket keresik a fogyasztók. Az elnök egy közkeletű tévhitet is eloszlatott: a napi kalóriabevitelnek átlagosan csak 2-3 százalékát teszi ki az édességfogyasztás egy-egy embernél Magyarországon.

Sánta Sándor elmondta azt is, hogy a mikuláshoz kapcsolódó klasszikus édességek forgalma mintegy 3,4 milliárd forint, míg - a hungarikunként kezelhető - szaloncukorból mintegy 6 milliárd forintnyit vásárolnak karácsonyra az emberek. Így az év végi ünnepkörhöz kapcsolódó édességforgalom közel 10 milliárd forintot tesz ki másfél hónap alatt. Ez az üreges termékek esetében 650, míg a szaloncukornál mintegy 3500-4000 tonnát jelent. A vásárlók mikulásokból 50-3000 forint közötti áron válogathatnak, míg szaloncukrokat dobozonként 300-2800 forintért - mondta.

Benke Anna, a Magyar Édességgyártók Szövetségének titkára arról beszélt, hogy a karácsonyi szezonális édességek forgalmából tavaly a mikulás figurák 63 százalékot, a hagyományos ajándékcsomagok 11 százalékot, a figurák - mikulás nélkül - például szarvas, krampusz, hóember 10 százalékot, az adventi kalendárium pedig 9 százalékot tett ki. A karácsonyi édességeket az emberek leginkább a hiper- és szupermarketekben vásárolják meg. A vásárlások 52 százaléka - értékben mérve a kiskereskedelmi forgalmat - a 2500 négyzetméter feletti üzletekre esett a múlt évben. míg a 401-2500 négyzetméter alapterületű üzletekben adták el a karácsonyi édességek 31 százalékát.

A sajtótájékoztatón adták át az Édesiparért Díjat, amelyet az idén Mészáros Gábor csokoládékészítő kapott, aki hat éve alapította a chocoMe Kft-t.; azóta a cég termékei számos nemzetközi szakmai díjat nyertek a megmérettetéseken.

Címlapról ajánljuk

Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése

Mi az Európai Uniót egy szerződéses alapokon nyugvó szabályrendszerre épülő együttműködésnek tekintjük, ebbe az állandó közös hitelfelvétel, a közös eladósodás, a fiskális föderalizmus nem fér bele – mondta Bóka János az InfoRádió Aréna című műsorában. Az európai uniós ügyekért felelős miniszter beszélt az EP-választás tétéjéről, az unió jövőjéről és az EU-tagság húszéves mérlegéről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

A magyar államadósság fontos része, mégis alig tudunk róla valamit: mire jó a Diszkont Kincstárjegy?

Az elmúlt években újra emelkedett a Diszkont Kincstárjegyek (DKJ) aránya a magyar adósságfinanszírozáson belül, azt követően, hogy 2015-2021 között jelentősen visszaesett az állományuk. A Diszkont Kincstárjegy fontos likviditáskezelési eszköz, ezzel tudja ugyanis a finanszírozási igény rövidtávú ingadozását simítani az állam. 2024-ben fontos változások tapasztalhatók ezen a piacon, jelentősen csökkenhet a forgalomban lévő sorozatok száma és hamarosan elindulhat a csereaukciós rendszer.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×