Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia

Egyszerre árat emel és csökkent a Wizz Air

A Wizz Air új kézipoggyász-szabályzatot vezet be október 24-től: az utasok a kisméretű kézipoggyászukat továbbra is díjmentesen felvihetik a járatra, nagyméretű kézipoggyászukért azonban fizetniük kell; az intézkedéstől várt megtakarításnak köszönhetően a társaság csökkenti jegyeinek árát - közölte Váradi József vezérigazgató szerdán, sajtótájékoztatón.

Elmondta: azoknak az utasoknak, akik a Wizz Airnél október 4-től foglalják le helyüket egy október 24-ei vagy egy későbbi járatra, maximum harminc literes, kisméretű poggyászukért továbbra sem kell fizetniük, azonban az ennél nagyobb, maximum hatvan literes, nagyméretű kézipoggyászukért 2.750 forintot számítanak fel.

A légitársaság abban bízik, hogy a díj arra ösztönzi majd az utasokat, hogy kisebb poggyászt vigyenek fel a gépre. A bevezetett díjnak köszönhető megtakarítást a cég megosztja az utasokkal: az új szabályzat bevezetése után lefoglalt repülőjegyek árát 1400 forinttal csökkenti.

Váradi József elmondta: az új szabályzatban mindössze a kézipoggyász méretét határozzák meg, súlyát nem korlátozzák, - a korábbi szabályozás szerint ugyanis maximálisan 10 kilogramm súlyú, standard méretű kézipoggyászt lehetett felvinni a fedélzetre - de egy feladott poggyász továbbra is legfeljebb 32 kilogramm lehet. A szabályzat nem vonatkozik az október 4-e előtti foglalásokra, illetve az október 24. előtt induló járatokra, kivéve a London-Katowice járatot, ahol az új díjszabás már életbe lépett, ugyanis augusztustól ezeken a járatokon próbaüzemet tartottak.

A próbaüzem sikeres volt, az utasok húsz százalékkal kevesebb nagyméretű kézipoggyászt vittek az utastérbe, ahol így több volt a hely és a járatok is jobban tudták tartani menetidejüket - tette hozzá.

A reptéren vásárolt termékeket továbbra is díjmentesen vihetik fel az utasok a fedélzetre, a biztonsági ellenőrzés után.

A Wizz Air a tervek szerint 2012-ben több mint 12 millió utast szállít, decembertől pedig hetente háromszor Budapestről Kijevbe és Tel Avivba is repül, miután a magyar légügyi hatóság által meghirdetett, az EU-n kívüli - korábban Malév - járatok repülési jogát határozatlan időre elnyerte; az új járatok évi 2 millió új utast hoznak a cég várakozásai szerint.

A Wizz Air 39 A320-as Airbusból álló flottát üzemeltet, 16 állomásról, 256 útvonalon, 82 desztinációval 29 országba közlekedik és 1.500 repülési szakembert foglalkoztat.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Megnyílik előttünk Latin-Amerika piaca

Néhány esztendeje egy vezető hazai politikus jelentette ki, hogy a vétójog az utolsó védőbástyája az európai sokszínűségnek és szuverenitásnak. Nos, a kormány tagjai – mint a dicső végvári vitézek büszke utódai – az elmúlt időben igencsak sűrűn gyakorolhatták a nemzeti szuverenitás védelmét, mivel jószerint csak azokat az EU-s kezdeményezéseket és indítványokat nem vétóztak meg, amelyek egy csepp áldozatot sem kívántak meg hazánktól. A megvétózott kezdeményezések sorába tartozott az Európai Tanács decemberi ülésének napirendjére tűzött, a Mercosur-országokkal (tagjai Argentína, Brazília, Paraguay és Uruguay, társult tagjai pedig Chile, Kolumbia, Ecuador, Guyana, Peru, Suriname és Bolívia) kötött új védintézkedésekről szóló megállapodás megerősítéséről szóló határozat is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×