eur:
389.56
usd:
361.79
bux:
68002.24
2024. május 3. péntek Irma, Tímea

Mit veszünk leginkább az interneten?

A magyar internetezők több mint 40 százaléka használja vásárlás céljára az internetet - derül ki a MasterCard legfrissebb kutatásából.

Az internetes vásárlás és az azzal összefüggő böngészés ma már a harmadik legnépszerűbb online tevékenység Magyarországon. Ennél gyakrabban jelenleg csak hírolvasás és levelezés céljából ülünk le a számítógép elé.

Aktív online vásárlónak ma a rendszeres internet használók 38 százaléka tekinthető, ők az elmúlt évben átlagosan 60 ezer forint értékben vásároltak az interneten, alkalmanként jellemzően 7500 forintért. A kutatás kimutatta, hogy legnagyobb arányban ruházati cikkeket veszünk online, majd a szépségápolási termékek, műszaki, és tartós fogyasztási cikkek következnek a sorban.

"Az internetes kereskedelem még a jelenlegi nehezebb gazdasági körülmények között is dinamikusan fejlődik Magyarországon" - fogalmazott Hemberger András, a MasterCard üzleti vezetője, aki hozzátette: "a szektor forgalma 2003. óta töretlen, kétszámjegyű növekedést mutat. 2011-ben csak a fizikai termékeket értékesítő internetes boltok forgalma elérte a 160 milliárd forintot, amiben még nincs benne az utazási és biztosítási szolgáltatások online forgalma. Az év végére a webáruházak száma meghaladta a háromezret. Jó hír, hogy az internetes bankkártya használat terén is hasonló fejlődést tapasztalunk: évről évre nő azoknak a száma, akik az interneten bankkártyájukkal fizetik ki a megrendelt árut. A tanulmány szerint az internetes fizetést választók már közel 30 százaléka használta bankkártyáját online fizetésre."

A magyar online vásárlók toplistáján a webáruházak után az aukciós oldalak következnek, de előkelő helyen állnak a pénzügyi szolgáltatók, biztosítók valamint az utóbbi két szolgáltatást közvetítő alkusz cégek weboldalai is. Az internetes vásárlás elsősorban a széles választék, az olcsóbb árak, a kényelem és a gyors kereshetőség okán népszerű.

A MasterCard egy másik, a fogyasztói véleményekre fókuszáló kutatása megerősíti, hogy 2011-ben csökkent azoknak az aránya, akik azt gondolják, hogy az online bankkártya használat nem biztonságos, és ugyancsak kevesebb válaszadó számolt be sikertelen internetes bankkártyás vásárlásról.

Hanganyag: Kaputa Júlia

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Cservák Csaba: a júniusi választás anyagilag is fontos lehet a pártoknak

Anyagi szempontból is fontos az ellenzéki pártoknak, hogy jól szerepeljenek az idei európai parlamenti és önkormányzati választáson, mert azzal növelik az esélyüket arra, hogy 2026-ban, az országgyűlési választáson egy százaléknál jobb eredményt érjenek el, és állami támogatásban részesüljenek. Az InfoRádióban Cservák Csaba alkotmányjogász professzor beszélt arról, hogy az állam mikor és miért támogatja a választáson elinduló pártokat.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×