Infostart.hu
eur:
365.02
usd:
325.87
bux:
141671
2026. október 10. szombat Gedeon

Mire figyel az APEH júniusban?

A Pénzcentrum cikksorozata segítségével minden hónapban megtudhatja, hogy mikor és milyen kötelezettségei vannak az állam felé. Közlik azokat a dátumokat és eseményeket, amelyekre érdemes lehet figyelni, ha nem akarunk különböző bírságot és pótlékot átutalni az APEH számlájára. Az összeállítás az egyéni vállalkozók, magánszemélyek és gazdasági társaságok legfőbb adónemeire tér ki.

A személyi jövedelemadó bevallási határidő májusi leteltével a vállalkozást nem folytató magánszemélyeknek egy darabig nem kell foglalkozni adózási kötelezettségeikkel - hacsak nem követtek el hibát adóbevallásukban a visszaigénylőknek az APEH a bevallás benyújtásától számított 30 naptári napon belül utalja a korábban befizetett adó visszajáró részét.

Idén júniusban a hónap első adózási határideje június 10-e. Ezen a napon van az utolsó lehetősége annak, hogy a munkáltatói adómegállapítást vállaló munkaadók időben elküldjék az APEH-nek a 2009. évi személyi jövedelemadó és különadó megállapításáról szóló magánszemélyenkénti összesítőket.

A hónap további részében a vállalkozásoknak a szokásos adózási teendőikre kell figyelemmel lenniük. Az általában 12-ére eső határidő azonban ebben a hónapban a hétvége miatt 14-ére tolódik, a 20-i határidő pedig ugyanezen okból 21-én lesz esedékes.

A részletes június 14-i bevallási és befizetési lista:

• A munkáltató által levont személyi jövedelemadó-előleg befizetése;
• A kifizető által levont személyi jövedelemadó-előleg befizetése;
• A külföldi személytől levont adó befizetése;
• Az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulás befizetése;
• A munkaerő-piaci járulék befizetése;
• Az egészségügyi hozzájárulás befizetése;
• A START, START PLUSZ, START EXTRA kártyával rendelkezőkre vonatkozó 10 és/vagy 20 százalékos mértékű kötelezettség befizetése;
• Munkáltató által levont járulék (tagdíj, tagdíj-kiegészítés) befizetése;
• Kifizető által levont járulék (tagdíj, tagdíj-kiegészítés) befizetése;
• A Tbj. 4. § b) pontja szerinti egyéni vállalkozó által fizetendő járulék (tagdíj, tagdíj-kiegészítés) befizetése;
• Korkedvezmény-biztosítási járulék befizetése;
• Társas vállalkozás által fizetendő egészségügyi szolgáltatási járulék befizetése;
• A magánszemély által a Tbj. 39. § (2) bekezdése alapján fizetendő egészségügyi szolgáltatási járulék befizetése;
• Az Art. 31. § (2) bekezdése szerinti havi bevallás a kifizetésekkel, juttatásokkal összefüggő adóról, járulékokról, tagdíjakról és egyéb adatokról történő bevallása az 1008-as bevallási lapon;
• Bevallás a kiegészítő tevékenységet folytatónak nem minősülő egyéni vállalkozó járulék, tagdíj és egészségügyi hozzájárulás kötelezettségeiről, valamint a biztosított mezőgazdasági őstermelő járulék és tagdíj kötelezettségeiről a 1058-as bevallási lapon.

Június 15-én adatszolgáltatási határidőt ír elő a törvény. Eddig a napig három témakörben kell az arra kötelezetteknek a friss adataikat az APEH rendelkezésére bocsátaniuk:

• Adatszolgáltatás a költségvetési támogatás igénybevételéhez felhasználható igazolás kiadásáról;
• Pénzintézetek adatszolgáltatása a pénzforgalmi bankszámla megnyitásáról és megszüntetéséről;
• Adatszolgáltatás az adózó által az Európai Közösség más tagállamában illetőséggel bíró, közösségi adószámmal nem rendelkező vevő(k) részére történt, az áfatörvényben meghatározott új közlekedési eszköz(ök) értékesítéséről.

Idén június 21-e az áfával kapcsolatos bevallások és befizetések júniusi határideje. A legkésőbb ezen a napon esedékes kötelezettségek:

• Általános forgalmi adó befizetése;
• Társasági adó előleg (ha havonként fizet adóelőleget) befizetése;
• Játékadó befizetése;
• TV-készülék üzemben tartási díj befizetése;
• Bevallás az egyes adókötelezettségekről az államháztartással szemben havi, évközi (negyedéves), éves bevallás benyújtására kötelezett adózók részére;
• Áfabevallás az általános forgalmi adó kötelezettségének, illetve jogosultságának összegéről (havi bevallók esetén);
• Áfabevallás az Európai Közösség (EK) más tagállamából történt beszerzések esetén az áfatörvény 20. § (1) bek. d) pontjában meghatározott adóalanyok és adófizetésre kötelezett nem adóalany jogi személyek részére, valamint személygépkocsinak és regisztrációs adóköteles motorkerékpárnak nem minősülő új közlekedési eszköznek az EK más tagállamából történt beszerzés esetén - közösségi adószámmal nem rendelkező adózók részére;
• Összesítő nyilatkozat az Európai Közösség területén történő közösségi termékértékesítésről, valamint az Európai Közösség területéről történő termékbeszerzésekről;
• Bevallás a pénznyerő automaták játékadójáról;
• Bevallás az államháztartással szembeni egyes juttatások igényléséről (költségvetési támogatás, fogyasztói árkiegészítés igénylése);
• Bevallás a biztonságos és gazdaságos gyógyszer- és gyógyászati segédeszköz-ellátás, valamint a gyógyszerforgalmazás általános szabályairól szóló 2006. évi XCVIII. törvény (Gyftv.) által bevallásra kötelezett adóalanyok részére.

A hónap utolsó APEH-határideje egyben a hónap utolsó napja, június 30-a, amikor a környezetszennyezéssel járó tevékenységet folytató cégeknek a negyedéves környezetterhelési díjak előlegéről kell bevallást (és befizetést) tenniük az állami adóhivatal felé.

Címlapról ajánljuk
Magyar Péter gigászi bírságról üzent, van okuk félni az érintetteknek
környezetvédelem

Magyar Péter gigászi bírságról üzent, van okuk félni az érintetteknek

„A vállalásunknak megfelelően jelentősen szigorítunk a környezetvédelmi szabályokon: a szennyező nagyüzemek kapcsán ötmilliárd forintra emeljük a kiszabható bírságot. Elég volt a következmények nélküli szennyezésből!” – írta Magyar Péter miniszterelnök a Facebook-oldalán. A kormány már meg is kezdte a bírságolást.

Karácsony Gergely az InfoRádió Arénájában: a jó egyezség mindig azon alapszik, hogy mind a két fél egy kicsit csalódott

A kormánnyal kötött 120 milliárd forintos támogatásról, a központosított budapesti parkolás előnyeiről, a kerületi polgármesterek elégedetlenségéről és a kormányzati támogatás nélküli budapesti olimpia esélyeiről is beszélt Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádió Aréna című műsorában.
inforadio
ARÉNA
2026.10.12. hétfő, 18:00
Butor Gábor ügyvéd, adótanácsadó
Fajcsák Gábor az RSM Hungary adó üzletág vezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×